Tuesday, March 7, 2006

As Time Passes By...

Hahaha... Nampaknye skrg aku dah tulih blog sbulan skali instead of tulih ari2 compared with 3 months ago :D Cm bese laa... Kalau lame x tulih pape kat sini, kompem dah mmg byk cite.. Tp sbb dh byk cite, aku pun xtau nak cite ape dh hehe

Apepun, aku bln lepas bz dgn keje baru aku.. Aku kena jd lab demonstrator (demo) tuk 2 lab kimia.. Ptg Ahad skali, ptg Selasa skali.. Rasa cm lawak lak sbb mmg la dulu aku student kimia.. Tp skrg aku registered bwh jbtn kejuruteraan.. Tp kena jd demo tuk jbtn kimia :D Aku rase hidup aku dah cacamarba.. Hahaha :D Tp best gak jd demo ni upenye.. Baru aku tau n sedor betapa teruk & hampehnye lab report aku dolu2 ekekekek...

Tp bile smpi bab bdepan dgn student (atau lbh tepat 'junior'...) yg byk songeh, yg byk soal, yg asik wat muke pas skali kena tegur, mmg rase nak sepak2 je muke sorg2.. Hahaha... Mmg mencabar kesabaran sungguh laa...!!! :D Tp sibbaik smpi ke saat2 akhir, aku masih lg mampu bsabar.. Wat dek jela... & bile smpi lak mase tanda lab report, aku mmg akan jd tensen & automatik mulut aku akan jd bertih goreng hahahaha.. Mane x nye, pbincangan ntah pape.. Arrangement pun tunggang tbalik.. Smbl2 tanda tu mmg aku akan mbebel.. :D Ala2 wat ulasan siaran lgsg gitu hehe..

So skrg aku dah pencen jd demo sbb lab pun dh abih n derang sibuk2 nk xm :D aku plak kena rajin2kan diri gi lab, wat pape yg patut.. Yelah, dh semester 2 dh ni, tp progress tarak :D ari2 kat umah duk ngadap vcd.. Boring2 aku kat umah, sempat laa aku khatamkan siri korea A Successful Story of A Bright Girl (klu aku xsalah tajuk die laa..) lakonan Jang Nara, Love Story In Harvard (yg penah tayang kt tv, heroin die comei gile!!! :D) & siri cite jepun You Are My Pet @ Kimi Wa Petto (pnjm Oya nye).

Pun boring2 tu layan cite Final Destination 3 (first time aku tgk movie smbl cover2 muke ngan kusyen & jerit2!!), Baik Punye Cilok (cite lawak antarabangsa tahap galaksi bimasakti drp Afdlin, AC Mizal, Hans & Awie \(^-^)/), Big Momma House (xleh ingat cane cara die nak duduk atas kusi & betapa huduhnye die dlm bikini kaler kuning heheh) & cite Pink Phanter (lawak2 slambe+bodoh drp Steve Martin). As a conclusion, i'm really enjoying myself... :D

Sok aku nk blk.. Pagi2 lg aku nak berangkat meninggalkan bumi Darul Iman ni.. :D can't wait!! Actually abg aku nak bertunang (at last..!!) sabtu ni.. Memandangkan mase abangah btunang aku dh x follow, so ni je peluang aku tuk tgk cane rupenye adat istiadat @ majlis btunang ni.. Plus, aku xpnh tgk rupe bakal kak ipar aku.. So nak jugak le tgk, cane gamaknye bakal kak ipar aku ni.. :D Tp aku rase mesti die sorg yg cantik.. Klu x, xkan abg aku ske kt die... :D Apepun aku hrp derang akan bkekalan smpi ke jinjang pelamin & seterusnye smpi ke akhir hayat derang, insya-Allah (",)

Hmm.. seperkara lg, akhirnye minggu lepas aku dipanggil jugak tuk taklimat skim pasca siswazah.. Dgn yuran yg ditanggung beres & elaun bulanan yg diberi, aku harap life aku becomes better.. Lgpun rase cm xbest je bile still nak susahkan parents aku dgn yuran & living cost aku kt sini.. Mujur laa aku ade part time job tuk lepas laa duit sewa umah, mkn minum & minyak kete.. Aku rase aku lebih beruntung berbanding rakan2 aku yg lain sbb aku ade part time job & penah dpt elaun fundamental.. Alhamdulillah, bsyukur atas rezeki2 & rahmat dariNya :)

So, pasni i have to work harder than before.. Aku kena menunjukkan suatu perkembangan atau sekurang2nye mencapai satu tahap yg membanggakan utk membuktikan yg x sia2 sebenarnye aku diberi kelebihan tu berbanding org lain.. I have to achieve something... I have to!!! Caiyyok ija!!!! \(^-^)/

0 komen: