Friday, June 2, 2006

Been Very Very Busy...

Fuuhh.. Penat seh.. Believed it or not, umah aku dh jd cm hotel jek 2 minggu lately :D mane x nye, aku wat labwork siang mlm tau??!! Ni baru betul namenye berkampung kt lab hahaha :D Penat ooo.. Bygkan rutin harian aku, pepagi kul 8 dh tjengul kt lab. Prepare sample & then bkejo ke INOS (Institut Oseanografi) tuk run sample.. Bukan nk suh sample tuh blumba lari laa.. Mudahnye tuk analisis sample laa.. :P Hehehe.. ;) Then tunggu laa result..

Satu sample besenye 1/2 jam & besenye sample aku at least da 11.. Haaa adela kat2 5 jam aku duk tercanguk dpn alat tu tunggu result.. Kdg2 lari smule lab alam sktr-prepare next sample (klu rajin hehe), either aku wat permeation test @ aku wat dilution aje.. Ps2 gi blk INOS, tgk2 klu alat tu terstop ke hape kan.. Kang xpasai je.. Aku punye laa bajet siap dlm 5 jam tp bile dtg dlm kul 2++ tu, byk lg upenye sample lom run sbb alat tu terstop.. [cikgu BM jgn marah ek gune combination BM-BI tu] :D Haa.. klu cm2 mmg kes naya laa.. Adeehhh...

Tp sbb nk kejo mase & nk kc data tuh valid sbb PEG (polyethylene glycol) yg aku gune tu tahan seminggu aje [sbb sng evaporate], so dlm seminggu ni aku run ade la dlm 20-30 sample.. & that's mean 10 hours!!!! :-{ Adeehhh, poning makcik!! Hehehe.. So besenye aku akan blk ptg tu dlm kul 6 atau 7, pas mandi2 & wat pape yg patut sume aku g lab smule dlm kul 8 or 9++, depends on bilangan sample aku :D & disbbkan tkejo2 ni jugak le, dh byk kali aku x sempat mkn.. Tp yg bestnye, berat bdn aku pun turun skit :D Suke.. :D But still, pp aku menten jek tembam hahahaha ;P

So pas blk dr lab tu ade la dlm kul 10++.. Klu aku g sorg2 cpt la skit blknye-takut.. :D Tp klu aku g ber2 [slalunye Syaza yg jd mangsa temankn aku-nway thanks a zillion gf ;D], aku blk laa kat2 kul 11. Blk2 tu pas wat pape yg ptt, mmg xtunggu ape, baring je atas katil, kpale sentuh je bantal, sure in a sec dh blackout hahaha :D Penat x penatnye aku 2 minggu ni.. Bz x bznye aku... Ps2 da skit lak yg xbest.. Yelah, nk mkn & entertaint diri sndiri pun x sempat, nikn plak nk luangkn ms tuk org lain.. So ade laa yg trase terasing & x berteman.. Hmm sorry, didnt mean to do that.... So so so sorry....

Tp dlm pd kesibukan aku ni, sempat jugak le aku turun ke Kelantan 26 & 27hb Mei aritu.. Tupun sbb bestfren aku ms kt SMSPP dulu kawen :D Ye... Cik Wan Farhanah Wan Ismail dh slamat bertuko title pd Pn Wan Farhanah.. Hahaha.. Cam xbest jek bunyi nye... :D Hahaha.. Jgn mare ye Afa.. guro2 jek ;) Tp kan, bile dgr cite org yg dh tempuh sndiri alam perkahwinan ni, rs cm xsabo2 lak nk kawen ekkekekeke.. Xsenonoh tul ko ni Ija.. Xnyompek2.. Study ko tu abiskn dulu... ;P Hahaha.. & baru je Khamis lepas (1 Jun), Enny [cosmate aku kt KUSTEM] kawen gak.. Tp xdpt nk g sbb aku tgh pulun siapkn labwork aku.. Lgpun bajet dh lari g Klantan aritu... Hehehe.. Sorry Enny.. Papepn aku doakan korang bahagia & aman sejahtera, kekal bersame2 sehingga ke akhir hayat korang.. Ameen.. :) Hmm.. Aku nye turn bile eks..?? ;) Hahaha..

Pn mlm Rabu or Khamis baru2 ni, aku dpt msg drp Dj, gtau die da kt Batu Buruk coz keesokkannye tu nk honeymoon ke Pulau Kapas.. :) Tuk abg, Ija turut doakan kebahagiaan & kesejahteraan, kekal bersame2 sehingga ke akhir hayat abg & Kak Irne :) Thanks 4 being my bro & being there 4 me when I need it.. :) Lots of thanks......

Hee.. Tibe2 rs syahdu lak.. :) Hmm minggu ni terlalu byk hal yg berlaku kot.. Mbuatkan aku renung2kn smule, pun muhasabah diri sendiri yg dunia ni hanye bersifat sementara.. Usia kite terlalu singkat tuk mengejar duniawi sdgkan bekalan tuk akhirat belum tentu dah mencukupi... Tibe2 terasa yg diri ni sgt2 kerdil.. Sgt2 lemah.....

Kdg2 tertanye2, utk apekah tujuan hidup aku ni.. Adakah cukup dgn mbahagiakan mak & abah, adakah cukup dgn belajar setinggi yg boleh tuk menggenggam segulung ijazah, adakah cukup dgn membahagiakan & menyenangkn org2 yg berada di sekeliling aku...?? Adakah yg aku buat selama 23thn aku dipinjam nafas olehNya ni dh cukup tuk persediaan aku di sana nnt..??

Sesungguhnya jodoh, pertemuan, ajal & maut semua di tanganNya.. Kita xtau bilekah akan tiba giliran kita tuk meninggalkan dunia yg fana ini.... Bile fikir2kn ttg ni, terkdg nafas menjadi sesak.. Tibe2 teringat dgn kata2.. "Bekerjalah seolah2 kau akan hidup seribu tahun lg & beribadatlah seolah2 kau akan mati esok hari" ... Hmm adakah kita dah bersedia tuk itu.....??? Tepuk dada, tanye iman.......
Wallahu'alam...


0 komen: