Sunday, February 24, 2008

Santai Seni..

Malam semalam aku ke kampus utk memenuhi jemputan kwn2 aku yg organized program Santai Seni 2008. Wpun rasa cam nak lepak kat umah je tp aku gi jugak sbb x sampai ati nak tolak pelawaan dia yg beriye2 betul ajak aku g skali. So kat2 kul 9mlm, aku pun ke kawasan lapang bsebelahan Mini Teater UMT di mana berlangsungnya Santai Seni tu.

At first, x ramai pun yg dtg tp lepas je kumpulan dikir barat Putra Nilam Sari [klu x silap laa] mula bdikir, aku tgk audience makin ramai. Mostly yg dtg student jugak le.. Staf ade laa nampak 2 3 org. Half of the show, the crowd became bigger & bigger. Overall I should say, impressive! :)

Selain drp dikir barat, slot deklamasi puisi pun ada selain psembahan drp 2-3 buah band dgn lagu 'Batu - Sweet Charity', 'Truly, Madly, Deeply - Savage Garden' & 'Wonderful Tonight - Eric Clapton'. Persembahan solo pun ada gak. Saudara Azam (penyanyi UMT) sama2 turun gelanggang & nyanyi lagu 'Dia - Sheila Majid' mlm td. Gamat kejap masa ada student lelaki yg nakal2 kasik keratan pokok bunga pd Azam hahaha

One of the band

Performance by Azam

Oh ye.. Yg plg best mlm td ada 'wayang manusia' hahaha Instead of wayang kulit yg guna patung2, wayang malam td terdiri drp manusia2 hidup hehehe Wpun diorg duduk aje, tp gaya tangan diorg tetap x lupa buat ahaks! Plg klakar skali masa ketiga2 'wayang manusia' tu kasik & jwb 3 teka teki. Haa.. Sape pandai leh laa jwb.. :)


Soalannya:
1. Dlm byk2 dadah, dadah mana yg xleh makan?
2. Mana yg plg tua, motor ke kereta?
3. Dlm byk2 kain, mana yg tua?

Haha.. Teka laa.. Jawapannya?? Tungguuuuuu...!!! ;)

Adapun Santai Seni ni program mingguan yg baru je mula minggu lepas. Tp minggu depan Santai Seni xde sbb beri laluan utk ptandingan Band Idol. Then minggu depannya tu akan blangsungnya perasmian program ni yg akan dihadiri TNC, Prof Majid. Mungkin aku gi, mungkin x.. :) Apepun show abis dlm kul 10.45 mlm. Kebetulan mlm td bulan mengambang penuh. Cantik sgt!!

& aku pun berlalu meredah kegelapan malam yg berbalam2 dipanah sinaran cahaya purnama...

0 komen: