Friday, June 8, 2007

It's Been A Really Long Time..


Aku bukan pemikir hebat. Tapi aku cuba menjadi yg terbaik buat diriku. Aku tak bisa memuaskan hati semua pihak. Aku boleh jadi pendengar yg setia. Tapi aku tidak mampu menjadi penyelesai masalah mereka. Mengapa ada insan yg terlalu sayang pd insan yg lain tapi berlaku kejam terhadap diri sendiri. Hidup beralasankan sayang tapi sebenarnya semua itu nafsu belaka. Nafsu yg tanpa kita sedari merosakkan diri hanya kerna kita rasakan itu semua adalah sayang.

Aku cuba memahami setiap kehendak manusia di sekeliling aku. Mengapa ada perasaan sayang, mengapa ada perasaan kasih, mengapa ada perasaan cinta, mengapa ada perasaan benci, mengapa ada perasaan takut, mengapa ada perasaan dendam.

Kasih sayang memang tak boleh dijual beli. Tidak boleh dihalang. Ia datang dan pergi dengan sendiri. Tapi aku akan tetap belajar menyayangi diriku terlebih dahulu sebelum aku cuba untuk menyayangi orang lain…

Finally... I'm back!!!! Tadaa..

Setelah sekian lama aku ber‘hibernasi’, kini aku kembali mjerumuskan diri ked lm dunia blog ni hehe.. Apa yg mbuatkan aku kembali? Ntah laa.. Byk sbb sebenarnye.. Pun mungkin aku xde sbb lgsg utk berblog smule.. Yg aku tau, I juz want to.. :) Plg2 cikai alasan aku pun mungkin sbb aku rasa aku ada byk masa lapang sementara wat labwork ni kot hehehe

Apepun, smalam aku mimpi.. Aku mimpi Z lg.. Dh 2 kali tahun ni sdgkan sblm2 ni aku xpenah2 lak mimpi die. I wonder… Hmm.. Sblm ni aku mimpi dia nk repeat smule dgn aku tp aku xmo, siap main lari2, main kejar2 & main nyorok2 lg dlm mimpi tu hehehe :P But this time, aku Cuma bjalan melepasi dia, & dia bjalan di blkg aku seolah2 mcm xnmpk @ kenal aku masa tu.. Heran… Agak2nyelah, apa maksud mimpi tu ek? Hmm aku harap ianya cuma mainan tidur…

0 komen: