Monday, June 11, 2007

Sembunyi..

Ada tp tiada.. Jelas tp kabur.. Terang tp kelam.. Wujud tp tak kelihatan.. Ianya tersembunyi… Apa?? Itulah perasaan…

Nape dgn perasaan? Nape nak main sembunyi2 lak??

Ntah kenapa, slalunya aku susah nk luahkan atau ekspresikan perasaan aku yg sebenar. Terutama bila melibatkan perasaan sedih, kecewa, terluka atau yg sama waktu dgnnya. Aku lebih senang bsembunyi. Bsembunyi di sebalik ketenangan. Bsembunyi di sebalik senyuman. Bsembunyi di sebalik kebekuan. Bsembunyi di sebalik kekakuan.

Tp tu x bmakna yg aku hipokrit, ok???!!!

Klu aku bsedih, aku lebih suka simpan dulu kesedihan aku tu & hamburkan semuanya dlm bilik seorg diri, atau ke pantai merenung laut & ombak yg xhenti2 mhempas pantai, atau ke pangkuan seseorg yg boleh aku basahkan bajunya.. [tingat Kak Shima..] Biar susah, biar payah, biar perit, biar pahit skalipun, semuanya aku telan sendiri tanpa bkongsi dgn sesape..

Aku percaya bukan aku sorg je yg camni.. Tp aku tetap sedar, mcm mana kuat skalipun aku cuba menyembunyikan diri & perasaan aku tu, ada masanya benteng tu tetap akan roboh & semuanya akan tserlah jugak kerna itulah fitrah & lumrah manusia yg tercipta dgn 1001 rasa kurniaanNya. & aku percaya, akan tiba suatu masa & ketika di mana aku akan bjumpa dgn seseorg yg boleh aku kongsikan segala2nya dgn dia hingga ke akhir hayatku nnt......

0 komen: