Wednesday, June 10, 2009

Kata Kata Bisu...

Lama belantara jiwaku ini berlagu sepi. Byk cerita, byk kisah yg telah terjadi namun jari2ku enggan mengetuk2 kekunci di laptop ini. Tiada masa? Ada.. Tiada mood? Mungkin.. Sama mcm yg pernah aku katakan pd seseorang.. Bukan tak nak menulis tp kdg2 nak menulis tu hati & jiwa kena tenang. Tak boleh nak dipaksa2. Barulah apa yg ditulis sampai ke hati yg membacanya..

Apepun terima kasih pada semua, halimunan maupun tidak, secara sengaja ataupun tidak, kerana sudi singgah ke sini, pun setia mengunjungi belantara jiwaku wpun kdgkala senyap & sunyi.

Sebenarnya dgn kekangan bercerita yg aku alami saat ini, aku kira lebih baik aku berdiam diri. Bukan ke drp mengucapkan kata2 yg sia2, lebih baik kita berdiam diri? Pun kata2 seorang teman yg aku semat hingga kini, "Kata-kata biarlah membawa makna. Makna jangan berbau hina."

[ Tiba2 rasa sgt sgt berjauh hati..... x bestnye........ :( ]

6 komen:

Anonymous said...

semalam rasa gembira,hari ni terasa duka entah esok apa pula rasanya,jangan sampai kita tiada rasa kerana sudah hilang tanda dan tiada makna,Tuhan maha kaya kerana mencipta didalam tangis kita ada gembira dan dalam senyum ada duka seperti gula didalam cuka apabila bercampur enak diminum begitu saja ditambah garam secukup rasa bagi menambah seri rasa,:)

Anonymous said...

kata-kata bisu tiada suara tapi ianya penuh bermakna mudah-mudahan boleh dibuat pedoman buat kita semua kerana tuhan itu maha pencipta buat semua makluk ciptaannya.:)

uglybeautyme said...

ooo..patot la da lame xnmpak post kak ieja
saye pown tga jauh hati neh
ego menghalang untuk melafazkan kata2 maaf...hoh
alangkah rs berdosa di lubuk hati neh
tapi....bibir neh mmg berat tok meluahkan rasa maaf
"sorry seems to be the hardest word"-blue

fizah_ismail said...

wpun aku diam, xbermakna aku xamik tau..i do care for u my dear fren..cuma keadaan xbape mengizinkan aku nk duduk depan pc lama..:( aku xbape sihat skrg..sign2 kehadiran 'org baru' insyaallah..doa2kan aku ye..aku sentiasa harap ko tabah dlm menghadapi apa jua keadaan..dan semoga ko xjauh ati lagi kerana masih ramai kwn2 yg sangat care pasal ko..:)

- just me - said...

Anonymous,
terharu sungguh dgn kata2 saudara seolah2 saudara sgt2 mengerti apa yg dialami oleh diri ini.. kata2 yg penuh pengertian ini akan sentiasa disemat buat pedoman di masa hadapan, terima kasih byk2..

uglybeautyme,
uih dah bukan miszruby eh? ingatkan sape td :) ruby pun ada rasa mcm tu ke? apepun, aku harap ko bijak mempertimbangkan apa yg ko akan putuskan dlm setiap yg berlaku.. sentiasa rasional dlm buat pertimbangan tanpa mendahulukan perasaan.. good luck! :)

fizah_ismail,
diam itu byk pengertiannya.. & pengertian setiap individu berbeza2.. jgn risau, aku paham keadaan ko cane kerana adakalanya setiap org perlu masa & ruang utk dirinya sendiri

alhamdulillah, aku bakal dpt sorg lagi anak buah! sukenya... :) klu bsalin dekat2 (mah & eppy) boleh laa aku g jenguk2 kat kelantan, insya-Allah

mekasih atas kesudian & keprihatinan ko eppy.. i do know there are people & friends who concern about me.. thanks all :) & kerana kalian aku masih berada di sini.. hanya Allah saja yg mampu mbalasnya..

uglybeautyme said...

sesungguhnya...ego merupakan musuh utama kepada kebaikan..hoho

hehe...da tukau name da skng
"uglybeautyme"-bkn hanya pd physical appearance tapi stiap manusia xlari dr mempunyai "keburukan" sndiri...huhu