Friday, October 30, 2009

Rumah...

Smalam masa aku dlm komuter on the way dari KL Sentral ke stesen UKM, aku lalu di kawasan perumahan yg aku kira mewah sbb rumah2nya besar2 & cantik2 belaka. Rasanya kat area antara laluan stesen Seputeh ke Serdang kot. Nice view! Siap ada pintu gerbang dari batu lg kat jalan masuk perumahan tu.


Tgh asyik2 tengok rumah2 tu, tiba2 aku terfikir.. Rumah yg sebesar tu, bahagia ke penghuni2nya? Adakah penghuni2nya duduk bersama, makan bersama2 & bersembang bersama? Mungkin ke rumah yg besar tu cuma diisi dgn kedinginan & kekakuan mcm yg biasa aku tgk dlm drama2 kat tv? Hmmm...


Tiba2 aku tingat kat Saiful Apek. Dialog dia dlm filem Cinta Luar Biasa. Katanya, "Cinta itu ibarat rumah. Tak perlu besar, tak perlu mewah, asalkan kita bahagia di dalamnya." So adakah rumah2 agam nan mewah ni menjanjikan kebahagiaan & keselesaan? Apakah ia menjamin keharmonian?



Hee.. tiba2 rasa nak ada sebuah rumah yg kecil & comel, ringkas & selesa, utk aku diami sepanjang hayat bersama2 yg tersayang... :)

6 komen:

uglybeautyme said...

sy pown slaloo terpk cengitu jgk
agaknya mreka punya masa atau tidak tok diluangkan bersama?
*terkilan bile family yg bsar tingl di rumah sempit dan mreka yg banyak rumah berkira2 nk duduk di rumah yg mn 1 smpaikan rumah yg besar ade yg tingal kosong je

- just me - said...

Kesimpulannya, we can never guess the life behind of someone's door.. :)

jauharee said...

amin...moga rumah yg bakal ija diami bersama si dia penuh dengan ceria dan bahagia...kalu dah ada jgn lupa jemput mah tau...

iDAN said...

rumah-rumah agam ini idaman semua wanita... termasuk orang rumah, kak mila sibuk mahu rumah besar.

sebenarnya jika tinggal di kampung rumah agam sebegini taklah semahal mana, tanah telah ada bina sahaja.

di bandar rumah begini jarang kita lihat anak-anak bermain di depannya, jarang kita lihat sesak bagai di rumah teres.

bila telah tua memang bosan juga dengan kesibukan ini, nak keluar rumah pun ada sahaja kenderaan yang menghalang.

belum lagi masalah kecurian & jiran yang pelik lakunya.

chipsmore said...

home sweet home..hehe..

btw, i link u k ;)

iDAN said...

... kenapa pula ni?