Wednesday, September 26, 2007

Hutang..

Mula2 skali, 10 jari disusun memohon maaf buat en sunan sbb lama betul hutang tag aku pd die tertunda.. Maaf ye..? So ari ni aku nak langsaikan hutang aku pd die.. So, 8 things about me.. Tadaaa :D

1. Suka nyanyi
Huhu.. Kebanyakan org yg rapat dgn aku mmg tau sgt ttg ni :) Aku suka sgt nyanyi2.. Sekadar suka2 & mhiburkan hati sendiri hehe Suka aku nyanyi, sedih aku nyanyi, risau aku nyanyi.. :D Masa makan & tido je aku x nyanyi laa.. :P Plus, aku mencintai bidang seni. Cane marah atau majuk pun aku dgn mereka2 yg involved dlm bidang tu, aku tetap akan kembali kerana seni :)

2. Lone ranger
Aku kurang gemar menunggu & aku lebih2 lg tak suka/kurang selesa org tunggu aku. So aku lebih suke gerak ke mana2 sorang2. Lebih mudah & menyenangkan. Lgpun slalunye apa yg aku minat tak menarik minat org lain & kdg2 apa yg org lain suka, tak menarik perhatian aku :) Kdg2 ade betulnya.. Single is simple, double is trouble hehe

3. Straight to the point
Aku suka bterus terang. Aku x suka sembunyi2. Klu aku x suka, aku cakap aku x suka. Klu aku suka, aku gtau yg aku suka. Kalaupun aku x melahirkannye dgn kata2, aku akan menzahirkannye melalui riak muka atau perbuatan. Tp aku bukanlah org yg mudah x suka dgn sesuatu atau seseorang. Slalunye aku akan pk dulu kot2 la aku je yg rasa camtu. Org lain ok je kan.. So aku jelah yg bermasalahnye.. Hehe plus pada org2 atau hal2 tertentu, aku akan berlapik atau berkias gtau yg aku x suka & selebihnya aku wat x kesah je slagi aku boleh hehe

4. Punctual
Aku sgt menepati masa. Itu yg aku boleh jamin pd sesape yg bjanji nak jumpa aku. Bukannya apa, aku dah terbiasa. Sejak kecik lg aku dah diasuh menghargai masa. Dulu lg la.. Klu kelas tambahan kul 2.30 ptg, kul 2 ptg aku dah sampai sekolah hehe Cuma sejak aku masuk skolah menengah, matriks & kt U je aku cube utk x smpai terlalu awal sbb aku akan bosan menunggu. Meeting kul 9 leh mula kul 10.30pg huhu Klu aku bjanji secara individu, aku akan cuba smpi on time ataupun awal 1-2 minit. Tp tu semua klu xde aral yg melintang laa :) Tupun klu aku rasa aku dah tsiap lewat, aku dah jd kalut semacam.. Pdhal bile sampai waktunye, org yg dinanti2 masih belum tiba pun lg huhu.. Tp klu aku yg panggil utk meeting, aku akan marah betul klu sape2 dtg lewat tanpa alasan munasabah.. Hishhh..

5. Marah
Sebenarnya susah sgt nak tgk aku marah atau marah2. Aku x suka pun marah2 ni.. Tp bile smpi satu tahap yg aku rasa nak marah sgt, aku akan menangis.. Aku pun xtau aku nangis tu sbb sedih ke, sbb geram sgt tp x terluah ke, kecewa ke atau ape.. Tp besenye klu aku rasa bengang atau nak marah sgt dgn sesape, aku bawak2 tido je hehe & slalunye pas bangun tido aku akan cool down. Then aku akan try settlekan without being emosional & unstable :) So klu tgk aku diam semacam je, toksah laa rajin2kan diri menegur.. Silap2 aribulan kena tempias lak hehe

6. Love nature
Aku suka sgt dgn alam!! :D Aku suka bulan mengambang & aku boleh merenung bulan berjam2 lamenye.. Pun aku sgt sukakan ombak & pantai. Malah ombak & pantai ni sgt sinonim dgn aku sbb ada byk cerita disebaliknya.. Slalunye klu aku rasa serabut, tensen, marah, sedih atau nak layan blues, ke pantai laa tempat terawal yg aku tuju.. Aku akan duduk berjam2 lamenye sambil menghayati irama ombak menghempas pantai yg amat merdu di pendengaran aku, memerhatikan ombak dgn megah bgulung2 namun kemudiannya pecah di bibir pantai menjadi buih2 kecil lalu hilang entah ke mana & laut lepas seluas mata memandang yg bisa menenangkan hati & perasaan aku… :) Heee cam jiwang eh? :P

7. Suka berangan
Haha bila dah slalu sgt melayan perasaan nak2 plak slalu sorang2, apelagi berangan laa jawabnye :D Kdg2 aku berangan sampai ke perkara2 yg x masuk dek akal hehe Kecik2 dulu aku slalu berangan nak jadi puteri raja, hidup mewah di istana dgn dayang2 yg siap sedia menurut perintah :D Bila dah tua2 ni plak, klu baca novel je aku slalu berangan yg aku ada dalam cite tu. Kdg2 cam perasan yg cite tu cam ade kaitan skit2 dgn hidup aku huhu Cthnye, bile aku baca novel Ramlee Awang Murshid – Hatiku Di Harajuku, aku rasa seolah2 aku pergi & berada di semua situasi yg diceritakan dlm novel tu hehe Daya imaginasi tinggi nih.. :P

8. Basically organized
Aku cermat & teliti dlm wat sesuatu. Tp kdg2 org nampak tu sebagai cerewet. Aku x kesah pun org nak kata aku cerewet ke ape sbb bg aku, cermat & teliti tu akan menghasilkan kesempurnaan :) Betul, nothing or nobody is perfect but at least kite leh berusaha ke arah kesempurnaan itu kan? Apepun aku tetap menyedari hakikat bahawa hanya Allah saja yg Maha Sempurna :) Cane2 pun, percaya atau x, bila cermat & teliti dlm melakukan sesuatu perkara, semua kerja akan jadi lebih mudah. Tp bukanlah semua perkara aku wat dgn cermat & teliti pun. Mane yg mudah, kita permudahkanlah. Mana yg susah, kita cubalah jadikan ianya mudah tp bukan amik mudah!! Right? ;)


*Ok sunan, hutang aku dgn hang dah selesai.. Harap hang pueh ati no.. :) Maaflah atas kelewatan entry ni, x dpt dielakkan.. Hehehe slamat hari raye.. ;)

0 komen: