Tuesday, June 1, 2010

Marriage & Wedding... ;)

Haa skrg tiap2 minggu je mesti tak duduk diam. Ada je kenduri nak kena attend. Maklum aje musim cuti sekolah ni = dgn musim org kawen hehe Jadinya aku telahpun di tagged oleh cik fatinitusaya :D


1. How old are you?
27 tahun

2. Are you single?
At the moment, yup

3. At what age do you think you’ll get married?
Dulu pernah la nak berangan kawen awal, konon2 sempat laa mak abah tgk & takyah nak risau pk sape la yg akan jaga aku bila diorg dah takde nanti

4. Do you think you’ll marry the person you are with now?
Not relevent

5. If not, who do you want to marry?
Dgn seorg lelaki yg beriman & beramal soleh, berhemah & berbudi, pandai mengambil hati kedua ibubapa aku, yg ikhlas menyayangiku serta boleh membimbingku ke arah jalan yg diredhai Allah… Hmm ada ke lagi lelaki mcm ni (yg still available) kat luar sana ek? :) tibe2 teringat kat Adam (watak cerita Adamaya) hehehe ;P

6. Who will be your bridesmaid & bestman?
Aku tak penah ada plan nak bsanding.. so takde kot.. tak tau laa esok2 mcm mana pulak kan..

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding?
Kalau ikut angan2 masa budak2, nak kawen dgn penuh adapt istiadat ala2 diraja gitu hehe tp skrg nak yg plg simple.. Akad nikah pagi (without tunang2), tgh hari makan beradab, beramah mesra dgn sanak sedara. That’s it..

8. Where do you plan to go on honeymoon?
Berangan nak gi pulau2, tepi laut.. Tak pun gi tempat2 yg waktu spring dia cantik mcm Holland(tgk tulip), Jepun (tgk sakura).. Atau gi Mesir sambil melayari Sg Nil hehe yg mana2 pun boleh :D

9. How many guest do you think you’ll invite?
Aku akan ajak semua kawan2 aku.. Yg sedara mara & jiran2 tu aku serahkan pada parent aku je urus ;P

10. How many layers of cake do you want?
Ada kek ke takde, tak kesah pun..

11. When do you want to get married, morning or evening?
Pagi kot.. Nak tunggu sampai ke ptg tu rasanya dah tak sabar2 dah haha

12. Name of song/tune you’d like to play at your wedding?
Tak terpikir pun nak pasang2 lagu ni..

13. Your wedding colour theme?
Hmm tgk laa dah nak kawen nanti pk..

14. Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork? knife?
Makan dgn tangan je.. Idok le nak risau2 ayam ke daging terpelanting ke meja lain hahaha

15. Champagne or red wine?
Air sirap standard haha takpun bancuh air ikut warna tema.. kalau tema ungu, serve air anggur :D

16. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Hmm tak pk pun lg.. tgk cuti masing2 laa kot

17. Money or household item?
Tak kesah.. mana2 pun boleh.. Kasik tv plasma 42 inci pun takpe dah hahaha ;P

18. How many kids would you like to have?
Ntah, tak plan pun..

19. Your dream present from your future husband?
Aku cuma impikan yg dia akan menyayangi & menjaga aku sepenuh hati hingga ke akhir hayat je.. buat apalah hadiah mewah2 kalau hati dah tak sayang...

20. Whose wedding plan would you like to know next?
My friends :D

2 komen:

iDAN said...

Payah mat bila kahwin kita nak cara kita... adat tu kena ikut jua... dah memang begitu lazim;

Mana ada keluarga tak mahu anakdara bertunang!; kalau nikah gantung sekalipun mesti akan bertunangnya!...

Kadang kita okey; keluarga okey... masuk campur makcik atau org ketiga jadi kelam-kabut semuanya!

- just me - said...

abg iDAN,

Mmg payah juga kalau nak diikutkan adat segala, tapi mujurlah keluarga saya ni jenis yg tak kisah. Yg penting akad nikahnya. Pun stakat ni kaum kerabat keluarga tak masuk campur dgn rencana perkahwinan. Tp mcm saya ni, tak tahu lagilah bagaimana dgn keluarga di pihak lelaki huhu