Monday, August 14, 2006

Fuuuuhhhhh.... Legaaaaa... :D

Lega... Akhirnya..!!!! Muahahaha :D
Hee.. Alhamdulillah, semuanya dh slamat & dh selesai :) Konvokesyen KUSTEM blangsung dlm keadaan yg aman & harmoni hehe Pstu org2 yg dtg kt tmpt pameran tu leh tahan gak ramainye termasuklah pakcik2, makcik2, budak2.. Heee seronok lak tgk derang ralit perati ikan @ 'nemo' [ikan Clownfish benonye] kt dlm aquarium tu :)


Arini byk dok sembang2 jek.. Then melayan plak anak buah Pn Maisarah yg 'wajib'kan student die dtg & wat assignment ttg ape yg display kat booth pameran under group environment FST heheh sian derang... Sedo xsedo dh pun tghari.. Tgk2 menu lunch arini nasi ayam aa.. Mkn laa reramai.. Konon2 banje Brian mkn laa sbb 12/8 tu besday die hehe Mase tgh mkn tu Abe Yie (husband Kak Yud) tegur, "Baru arini bulih tgk Ija pakai baju kurung." Aku sengeh jek :D

Then masuk smule kat dlm, lepak2 jap, g pulang kete sewa [yg ni cite xbest] & blk umah dgn Syaza tuk solat. Kul 3 lebih tu dtg smule & terus g jln2 kt tapak pesta even ari tgh panas terik :D Beli choc ice-blended RM 1.50 yg byk, pas2 masuk dlm tmpt pameran & lepak2 smbil sembang2.. Mase tu duk usha2 'sahabatTRG' Syaza ekeke Sbb dh boring, g jln2 smule kt tapak pesta & g kt tmpt org lukis potret. Skali Syaza cam bkenan laa nk lukis potret kt ctu.. & aku pun tpengaruh skali hahaha ;P Pelukis tu kate, klu lukis 'live' dlm mase 15minit dia caj RM20 je tp klu tinggal gmbr die caj RM40. Punye laa tkejut dgr harganye sbb kitorg plan nk tinggalkan gambo. Last2 pas tawar nye tawar harga, die kasik spesel price kt kitorg-RM25 je hehehe Tp gmbr siap mlm so kitorg tinggalkan laa gmbr kat pelukis tu..


Tgk jam dh kul 5.45ptg, blk2 tmpt pameran tgk org dh kemas2 dh booth masing2. Aiyakss!! Punye laa kecoh mase time nk kemas2 brg tu.. Dgn pegawainye yg dtg xbawak kunci lab nye [dah camno nk simpankan smule alat2 radas & bhn2 kimia???], dgn disuruh [dgn bahasa yg skit kasar 'dipaksa'] letakkan menda2 alah tu sume dlm kete aku & suh aku bwk blk dulu [xleh pk ke hape?? buatnye brg2 tu sume hilang, sape nk jwb nnt?? dh le umah aku xde pagar & garaj kete!!], & dgn disuruhnye kitorg msg pegawai lain tanye leh x simpan dlm kete pegawai tu [mcm laa die xleh msg sendiri?? ade ke suh kitorg msg??!!].

Aku & member2 xde laa kesah sgt klu nk ikutkan.. Tp yg jd & wat kitorg bengang tu, dah la die tu dtg lewat ptg [dlm kul 5.30 cmtu pdhal die patutnye kena ade sblh pg td], pastu main arah2 je kitorg punggah & kemas2kn brg, & yg plg menyakitkan ati tu bukan nk tlg angkat brg skali pun!! Pdhl brg2 tu bukanlah berat sgt. Pun x laa byk mane. Tupun main tgk jek. Dah laa tu, xnak plak die offer kete die tuk simpan brg2 tu sume.. Pastu ade ati nk suh simpan dlm kete aku & pegawai sorg lg tu. Sibbaik pegawai yg sorg lg tu sporting.. Hmm sudah2nye kitorg blk sume dgn prsn bengang.... :-/

Mlmnye pas mgrib kuar smule g tapak pesta dgn Syaza & Ain. Skali pelukis tu xmai2 lagi. Pueh laa kitorg duk pusing2, dok pusing2 kt tapak pesta tu smpi naik cemuih, kul 9.15 baru laa brader tu smpi. Tupun die x lukis lg. Die suh dtg smule pas sejam.. Hmm xpela, tunggu pun tunggu laa.. Sementara tu, ade plak gathering alumni dak2 AKASIA (Angkatan Anak Seni KUSTEM) kt ctu. Siap da acara mkn2 buah durian lg hehe & dlm pd tu aku diminta & dijemput tuk nyanyi.. Ekceli aku dh pencen dh hehe Tp bile Syaza sendiri request aku nyanyi lagu Nazam Bkasih, maka aku pun g laa.. :D For u gf!! Heee.. ;)

Yg aku plg segannye, sore aku sumbang mambang mlm tu ekekek Yela, dh lame aku xnyanyi dpn public.. X praktis lak tu.. Agaknye klu aku join AF mesti teruk gile aku kena kondem dgn Adlin Aman Ramli hahaha Dh le tu, ade plak jr kimia aku [dulu aku kan jd lab demonstrator & mark lab report derg] kasik bunga.. Pastu Ainur pun join skali kasik.. Iskkk malu den... :) [blushing..]

Akhirnye, potret aku & Syaza siap jugak & mmg sgt bpuas hati laa dgn hasilnye :D aku ingat nk frame kan potret aku tu.. Ade gak ati nk scan & letak kt cni tp stkt ni aku lom punye kesempatan lg nk g scan :D Nnt2 eks.. Blk2 umah tu, aku tlelap mase tgh duk msg2.. Siannnnn kt die.. Sorry eks.. ;) Aku xleh tido lame pun. Kul 5pg kena bangkit & siap2 g amik Nurul kt Tjg. Hee rase cm xmo bgn tido jek mase tu hehe.. Pas solat sume, lelap jap, kul 7.40pg bgn & g kmps. Tupun sbb dh janji dgn pegawai sains tu nk tlg angkatkn brg2 tu sume drp kete die ke lab.

Gi cari kul 8.20pg, die xdtg lg. Lepak jap kt lab elektronik. Gi cari kul 8.40pg, pun die xde lg. Last2 aku blah gi mkn pg. Skali mase tgh mkn tu dpt msg dr Dayah gtau ptg ni ada lab TKJ 3501 & aku kena incharge sbb Kak Yud warded. Kalut plak blk kampus & g jumpa Pn Mariam amik lab sheet.. :D


Dlm pd tu dh tghari. G lunch & kul 2 terus masuk lab. Ade plak jr prasan aku yg nyanyi mlm semlm hehe Tp aku wat x dgr jek :D Lab abih kul 5ptg tp punye laa kalut. Yelah, aku incharged pun in sudden, xde briefing atau ape, depa tanye aku garu2 pale nk explen haha.. Yelah, aku blaja wat membrane tp derg tanye aku pasai resistor ekekeke camno nk explen tu?? :D
K la, nak gi mkn pg.. Daa... ;)


0 komen: