Wednesday, August 22, 2007

Rush Hour...

Hmm dah lame tak update.. Hehe aku tak kemana2 pun.. Ade je kat bumi darul iman nih.. Pun online ari2.. Cuma aku x bkesempatan utk duduk & mengadap belantara aku lama2. Kebelakangan ni waktu aku penuh terisi. Bermula drp minggu lepas lg, aku & anak2 buah aku dah kena start praktis tiap2 malam utk beberapa event dlm bulan ni.

Juz around the corner is convocation day. Yup! UMT berpesta lg!! :D Pesta konvo start 23hb smpi laa 26hb. Hari yg dinanti2kn oleh para graduan plak blangsung pd 26hb ni. Haha tingat lak ari aku konvo aritu.. Alahaaaiii lambatnye lg aku nk konvo plak :P So kitorg akan perform mlm 24hb bsama2 dgn group2 drp kelab kebudayaan yg lain such as tarian, nasyid etc. Pun malam tu Nassier Wahab akan didatangkan khas sbg artis jemputan sempena pesta konvokesyen ni hehe Jgn lupa dtg nonton ya! ;) Tp tugas yg paling berat skali, kitorg kena perform dlm dewan konvokesyen depan Agong 26hb nnt!!! Huhu.. aku hrp kitorg x wat slack & leh perform yg terbaik. Cemas aku!

27hb malam lak, kitorg kena perform kat dlm dewan yg sama lanjutan kemenangan kitorg masa pertandingan koir sempena Malam Anugerah Kelab2 UMT Selasa lepas. So yg ni x de pape sgt sbb kitorg akan bawak lagu yg sama, “Pahlawanku” :D Last but not least, kitorg akan nyanyi beberapa lagu utk sambutan Malam Ambang Merdeka 2007 29hb nnt. Haaaa lepas tu barulah leh tenang2 skit gamaknye hehe

Tu aktiviti sbelah malam, lom lg amik kire yg sbelah siangnye. Ari Isnin lepas aku start doping membrane aku dgn piperazine (PIP). Ni combination kedua utk method dlm fabrication TFC membrane aku. Hmm berpeluh2 jugak le doping 14 keping membrane aritu hehe Yg bestnye, ari Selasa & Rabu aku rilek jelah, just nak tunggu keringkan membrane2 tu lepas rendam dlm deionized water semalaman.

Nak kate rilek sgt tu tak jugak sbb aku & the gang kena assigned lak jaga booth pameran penyelidikan sempena konvokesyen UMT ni. Adeh deh.. So ptg tadi, mane2 brg & alat yg nak display kat booth dah diangkut ke tmpt pameran. Kalut jugak le sbb x cukup org. Sibbaik Baiti & Zali ade. Tupun esok Zali suh aku & Bryant incharge sbb mlm ni die nak g KL huhu Ttg hal duty kt booth pun kalut gak. Syaza x blk lg, Brian lak x free ari Sabtu sbb nak kena jaga game ape tah, Zali lak mungkin smpi pg Ahad nnt, Kak Sufia pun xfree sbb nak bertunang ptg Sabtu ni & aku lak kena standby utk lthn koir & rehearsal.. Aduii.. Yg tinggalnye Kak Yud & Dayah. Takkan laa diorg je nak tunggu booth tu kot? Heh.. Garu kepala Zali, Bryant & aku dibuatnye..

Dalam pd tu, aku turut mengalami saat2 yg mdebarkan hati, jiwa, perasaan & seluruh sel2 yg ada pd diri aku bilamana 2 mlm lepas, tgh aku syok2 layan cite Jepun atas katil, tibe2 aku ternampak satu kelibat yg bgerak2 di sebelah kiri aku. Bila aku alihkan aje kusyen terpampang laa dgn jelas seekor LIPAN sdg cuba melarikan diri slepas kehadirannye disedari aku. Huihhh melompat aku dr katil!! Tergezut tak ingat!!! Tang2 tu jugak jantung aku bdegup kencang. Aku rasa muka aku masa tu mesti pucat gile..

Tgh aku cuba2 nak halau lipan tu, dia lari plak kat celah2 selimut. Hishh gabra dah aku masa nih.. Dgn btawakal pd tuhan, aku masukkan selimut aku tu dlm beg plastik yg besar & aku bwk keluar. Then aku sidaikan pulak slimut tu atas ampaian & goyang2kan. Dlm masa seminit, baru lipan tu jatuh ke bawah. Mujur jugak le umah aku ni tingkat atas. Klu tak, melilau jugak le aku blari bila lipan tu jatuh dr slimut aku tuh hehehe

Aku masuk bilik, terus aku tukar cadar & sarung bantal sume. Iskk tak dpt le aku bygkan nak tido atas cadar yg dah dirayapi oleh seekor lipan.. Huh Horror!!! Malam tu aku tido lewat jugak le.. Dlm 2 pg camtu.. Tu pun cam cuak je takut2 ade plak suku sakat lipan td yg dtg merayap atas aku tgh2 aku tido nnt. Tp alhamdulillah, dah 2 mlm pun & aku tido dgn aman skali wpun agak kesejukan sbb dgn slimut2 skali aku anto gi dobi hahaha

Hmm.. dah kul 8 mlm.. Ok laa nak get ready utk lthn koir. Daaa…!!! ;)

2 komen:

najlaa said...

Dead-end dah free. so bulih la gune....ok

- just me - said...

najlaa:
orait.. maceh :) maaflah klu myusahkan..