Monday, March 17, 2008

Alkisah..

.
Kisah 1:

Aritu aku & dia bjumpa. Kuar mkn sesama. Aku ingatkan langit cerah smpi ptg. Aku silap. Tak semena2 ribut taufan & puting beliung di tgh hari. As usual aku & dia bertekak lg. Topik yg x abis2 dibincangkan, soal hati & perasaan. Dah aku katakan pdnya, aku dah bosan. Dah malas nak ckp ttg tu lg. Cukuplah sekadar bteman. Aku dah xboleh paksa diri aku menyukai dirinya lg. Dah aku jelaskan dgn sejelas2nya. Tapi kenapa dia x faham2 & x boleh terima?? Aku resah. Rimas!

Arrgghhh menyerabutkan!! Sudahnya pertemuan yg sepatutnya 7 jam, aku pendekkan jd 3 jam. Aku dah xtau nak kata apa & buat apa2 lg. Semuanya jd serba x kena. Aku ckp cani, dia faham camtu. Dia ckp ttg A, aku plak ckp ttg Z. Kalau camtu, smpi bila nak abis??! Aku bosan. Aku blk rumah & tido. Tp, smpi ke arini aku masih rasa serabut bila memikirkannya. Arrgghhh!!!


Kisah 2:

Jumaat, 14 Mac. Akhirnya Santai Seni yg ke 5 selamat dilangsungkan dgn jayanya sbg penutup tirai semester Disember 2007 yg akan smpi ke penghujungnya x lama lagi. Wpun khalayak kurang mberangsangkan sbb kat hostel pun ada aktiviti tp psembahan ttp meriah & mana2 yg hadir cukup sporting btepuk tangan serta bsorak. Dlm byk2 Santai Seni, minggu ni yg aku rasa plg sempoi skali. Mcm main2 pun ada gak hehe

Kali ni Santai Seni berkolaborasi dgn kelab Debat Mahasiswa Intelektual (DEMI). Slot mock debate yg blangsung kira2 10 minit dah cukup mengingatkan aku kenangan2 pahit manis yg tercipta di arena pdebatan. Bderai gelak ketawa penonton bila Tuan Yg Di Pertua Dewan mperkenalkan barisan pihak pembangkang yg diketuai oleh Peter Petrelli (bukan nama sebenar) sbg Ketua Pembangkang. Plg melucukan aku bila si 'Peter' ni (nama sebenar: Asmadi Balkis) baca bismillah sbg pembuka bicara ekekekek.. Bila ditanye, jawabnya mudah. "Saya dah masuk Islam." Kuang kuang kuang..

Santai Seni berakhir dgn rasminya jam 11 malam tp disambung pulak secara x rasmi oleh krew2 yg terlibat. Mcm2 lagu diorg goreng drp lagu Gemuruh (Faizal Tahir) smpi laa ke Gerimis Mengundang (Slam). Sibbaik malam tu x ujan hahaha ;P Overall, nice work guys! (",)v


Kisah 3:

Setelah hampir 8 tahun aku tinggalkan gerbang persekolahan, kesemua nostalgia waktu dulu kembali terimbas saat aku btemu dgn seseorang yg sgt aku hormati & aku suka.. :) Sir Wan Zawawi Wan Ismail, guru Bahasa Inggeris merangkap Ketua Panitia BI kat SMSPP dulu. Dia yg lebih mesra ku kenali sbg Sir Awie pun dah dekat 8 tahun aku x jumpa. Namun skit pun x berubah. Tetap handsome mcm dulu hehe ;)

Xterasa pun yg kitorg dah bertahun2 xbersua. Waktu aku dtg amik result SPM pun masa tu dia dah xde kat SMSPP sbb Sir Awie ke KL utk melanjutkan pelajarannya. First question came out last night, "How are you, Sir.. or should I call you Doctor?" Hehe yup, Sir Awie dah pun mgenggam PhDnye.. Aku jugak le yg lom abis2 lg master huhu

Malam td byk bkisarkan cite2 terbaru ttg aku. Pun ttg pkembangan terkini Sir Awie. & dah tentu x ketinggalan cite2 sensasi waktu aku kat SMSPP dulu hehe.. Boleh plak Sir Awie tanye nape x cite atau ngadu kat dia apa yg aku dah alami.. Camno nak cite.. Gossip aku anak emas 'PK HEM' & 'Ketua Panitia BI' pun dah cukup hebat.. Klu aku cite, kompem aku kena boikot sbb suka 'mengadu', 'kaki bodek', etc hehe.. Xpelah Sir, saya dah cite pun smalam kan? Cuma terlewat 8 tahun jek hahahaha

Aku nak bcerita lebih pjg. Tp syg masa sgt mencemburui aku. Moga ketemu di lain lembaran. Permisi. Salam kedamaian buat semua.. :)

6 komen:

tinta said...

Macam biase dengar nama sir awie tuh....tapi di mana yer... ;P

Gado dgn sapa ni? Dia ker? patutla monyok je...xberani nak tegor...

kay la take care.

- just me - said...

Sir Awie cikgu aku kat smspp.. ko xkenal kot. cuma mgkin 'awie' tu glamer.. maklum laa nama penyanyi hehehe ;)

hmm xde plak aku monyok rasenye.. x elok gaduh/serabut dgn org lain tp org lain kena tempias @ jd mangsanya hehe

take care jugak gf ;)

tinta said...

Aku kenal la sir awie tu melalui citer2 ko selama ni...huhuhu.... kenal muka idak ler...huhuhu....

- just me - said...

Ooo camtu eh? Aku penah mentioned pasai die sblm2 ni ek? Hehe idok le teman prasan... :D xpe2, nnt aku tunjuk gmbr dia yg hensem tu kat ko ;)

:: !zyan :: said...

hmm..rindu juga sama Sir Awie n HEM...

rindu bebelan HEM...=)

- just me - said...

Indeed!! Sgt2 rindukan bebelan HEM yg menghiburkan tu hehe Tp syg, HEM jauh sgt kat Penang nak g ziarah huhu