Wednesday, March 18, 2009

2 Hari, 3 Kali, 2 Negeri...

2 ari bturut2 aku makan nasi minyak. 16 & 17 hb aku dpt jemputan ke majlis perkahwinan, juga majlis kesyukuran meraikan pernikahan kawan2 aku dalam 3 majlis yg berasingan. Alhamdulillah, wpun cuaca lewat bbrp hari sebelum ni asyik hujan lebat x henti2 tp pd 16hb tu hujan mula teduh wpun x bhenti sepenuhnya. Dgn keadaan aku yg demam skit & sakit tekak, maka perjalanan pun bermula.

16hb aku ke Kelantan meraikan 2 org teman baik aku. Destinasi pertama yg dituju: Kg Masar Beta, Kota Bharu. Meraikan perkahwinan Norhasmah @ Mah yg aku kenal masa sama2 blajar kat matriks K Pilah. Lepas pusing2 cari rumah dekat 2 jam, akhirnya tempoh perpisahan yg berusia 7 tahun ternoktah sudah...


X dpt pun aku berlama pun kat situ, aku tuju pulak destinasi kedua: Tok Uban, Pasir Mas. Kali ni mengunjungi majlis perkahwinan Hafizah @ Eppy yg dulu sama2 skolah kat SMSPP. Berseri2 Eppy dlm persalinan merah hati mengakhiri tempoh pertunangan dia yg lebih kurang setahun...


17hb pulak aku dijemput oleh Nasri ke majlis kesyukuran meraikan pernikahan dia kat Wakaf Tembesu, Kuala Terengganu. Ni rumah famili isteri dia. Dekat je.. Seri pengantin baru masih ada wpun dah akad nikah bulan 2 aritu. Nasri yg mmg suka menyakat aku masa kat KMNS dulu masih sempat sakat aku bila dgr suara aku yg hampir2 xde lepas smalam over excited jumpa Mah & Eppy huhu..


& hari ni demam aku makin teruk dgn suara yg serak gile.. Sibbaik dah g klinik awal2 smalam. Apepun buat Mah-Hafis, Eppy-Fais, & Nasri-Ainul, aku doakan semoga mahligai perkahwinan korg aman, bahagia, kekal, dicucuri rahmat & diberkati Allah di dunia & akhirat, insya-Allah.. Amin..

6 komen:

manje said...

salam

minum air suam byk2...
moga cpt smbuh...

cuti sekolah = kenduri kawen ;p

puaslah mkn ns minyak yek...hhehe

- just me - said...

Salam manje..

Mekasih byk2.. :)

fireangel said...

aikk...mkn nasi minyak je...buat kdri nasi minyak x mo ke...BTW, aku da buat ar tag ko..hehe..bln 2 lg

- just me - said...

eheh.. aku tunggu kenduri ko dulu ;P kenduri aku lmbt lg kot.. yelah budak2 tgh blajo mane leh kawen laie? :D

huhu tag tu aku x prasan lak.. bile pulak muncul kat tgh2 entry tu. mesti ko post kendian ni huhu.. nway sorry2, may bad sbb x pwasan :)

jauharee said...

salam ija, sori dah lama br nak tinggal jejak...nk say thank you very very much datang kenduri mah... sangat terharu dan minta maaf sebab tak sempat layan ija lama...

- just me - said...

takpe mah.. ape sgt laa ttg ija dtg kenduri mah tu. lgpun kita dah lame x jumpa. klu mah x wat kenduri agaknya tah bape lame lg nak tunggu baru leh jumpa kan? xpe, ija paham pengantin mmg bz, mmg kdg2 xsempat nak layan tamu lame2 :)