Thursday, August 13, 2009

Entah...

Ada kata2 tak tertulis, ada perasaan tak terluah.
Semuanya mbuatkan jiwaku kian lemas dlm kecelaruan ini.
Hati ini kian membengkak, beban terasa kian menggunung.
Nafas yg dihela terasa berat. Amat!
& persoalan demi persoalan yg blegar di ruang minda masih tiada jawapannya...

7 komen:

uglybeautyme said...

nape neh kak ieja...cube stori sket dlm kod rahsia...:D

Alakay said...

u know what...aku pernah dgr seorang ilmuwan berkata...kita rasa beban berat di hati sebab kita masukkan dunia ke dalam hati..and most of the time...kita cuba buat semua hal sendiri..sedangkan Allah ada untuk kita...

iDAN said...

Dik Ieja,

Agar jangan sampai segalanya menjadi semakin kronik. Cari penyelesaian terbaik, banyakkan Sembahyang Hajat & Istikharah.

Hidup ini memang penuh ujian, lagi kita diuji sewajibnya lagi dekatkan diri ini pada-Nya. Tabahkan hati.

Anonymous said...

salam dari jauh , ada kat tak tertulis kerana hanya perlu diingat,ada perasaan tak terluah takut bisa terkena sesiapa,jiwa yang lemas mukin menuggu penawar atau nafas baru,dalam kecelaruan mukin belum nampak apa yang menjadi tumpuan akibat terlampau banyak pilihan,hati yang bengkak mukin sakit yang membara akibat nafas yang dihela tak tentu hala lantas menjadi beban yang berat,jawapn yang timbul tenggelam akibat terlampau byak persoalan dan akhirnya kalah menjadi abu menang menjadi arang tapi masih boleh digunakan buat pedoman bagi mereka yang berpendirian,:)

- just me - said...

uglybeautyme,
hmm dah ok dah ruby.. aritu je emosi tak stabil sgt bila baca diari2 lama.. imbasan smule gitu hehe skrg dah ok :D

Alakay,
tak dpt aku gambarkan betapa bterima kasihnya aku dgn kata2 ko tu! wpun malu utk diakui, sungguh aku tersentak & menyedarkan aku drp kelekaan & mainan perasaan. thanks beb!

abg iDAN,
lumrah manusia, adakalanya kan hanyut dgn perkara2 yg tak mdatangkan faedah pun pada diri. tempoh hari agak menakutkan bila perasaan mula terperangkap antara masa yg silam dgn hari ini. alhamdulillah kini semuanya dah kembali normal, i guess.. hehe

anonymous,
kata2 saudara buat saya lebih byk persoalan kerana ia mbuatkan saya terfikir drp sudut yg saya tak pernah jangkakan! selalunya org kata kecelaruan ini sesuatu yg negatif, tp hari ini saudara membuktikan bahawa kecelaruan juga boleh dipandang dr sudut yg positif. utk itu, terima kasih!

Anonymous said...

hamba hanyalah seorang musafir singgah seketika berlabuh dibelantara jiwa sampai waktu dan ketika akan pergi jua entah bila akan kembali pula,Akhir kalam buat tuan dibelantara jiwa,kejadian tuhan ini sungguh menakjubkan,seperti menyusur siang dan malam tanpa henti tapi siang dan malam tidak pernah bertembungkan,melakukan tugas seiring bila tiba waktu,itulah ciptaan Tuhan yang maha esa

- just me - said...

Anonymous,
benar kata saudara, kejadian tuhan sungguh menakjubkan, jadi tauladan buat mereka2 yg bfikir! Bila2 lapang singgahlah lagi. Belantara jiwa ini sentiasa mengalu2kan sahabat yg dtg bertandang :)