Friday, October 5, 2007

& Aku Masih Lagi Di Sini..

Hujan lebat sungguh pagi td. Siap dgn guruh berdentum2 menggegarkan bumi. Niat nak ke lab pagi2 hari terpaksa aku batalkan. Masakan aku boleh buat labwork dlm keadaan cuaca yg sebegini. Silap2 dgn makmal2 skali meletup.. Hmm...

Aku agak risau sebenarnye.. Aidilfitri akan menjengah dlm seminggu lg sdgkan aku masih lg di bumi darul iman ni, menghabiskan sisa2 labwork yg perlu aku selesaikan sblm aku pulang ke kampung. Tgk pd data terdahulu yg aku dpt, labwork ni mungkin habis dekat2 raya. Aduhh, hati aku dah takde kat sini dah.. Semuanya dah terbang pulang ke kg halaman sana....

Dlm pd tu teringat pulak pd task2 yg diberi pd aku.. Yg satu tu dateline nye 21/10.. Sbb aku mcm kena blk lewat utk raya ni, cdgnye aku pun nak berlama2 laa kat umah. Hmm xtau laa ada peluang ke x. Kdg2 rasa mcm semua org pun nak cepat tanpa fikirkan apa yg perlu pihak yg lain lalui. Hmm.. Sabarlah Ija.. Anggaplah semua ni cobaannnn... :)

Merenung langit yg redup dlm keadaan cuaca yg mendung & muram lewat di jendela membuatkan hatiku terusik.. Namun aku tetap di sini, di makmal ini seorang diri, bertemankan segala mcm bhn2 kimia & alat2 radas tika semua sedang enak2 bcuti & bsantai di rumah...

0 komen: