Monday, November 26, 2007

Akhirnya..

Rabu lepas (21/11), Abah dah pun selamat mjalani prosedur pleuroscopy setelah dimasukkan ke HUKM hari Isnin sebelumnya. Sebelah malamnya baru aku dpt perkhabaran tu drp abgngah. Doktor pakar mdapati ada growing cells dlm ruang antara selaput paru2 kiri Abah. & to make things worse, cells tu dah pun mula merebak ke paru2 sebelah kanan. Penilaian awal drp pihak doktor, this condition doesn’t look good. Apepun, full result drp prosedur plueroscopy ni akan diperoleh dlm tempoh kurang lebih 2 minggu lg..

Gambaran prosedur rawatan pleuroscopy

Kebetulan abgngah sendiri kurang sihat. Hampir2 warded sbb hipertiroid. Nak drive pun x brape boleh sbb dok pening2 & loya2. Da pulak outstation hampir 2 minggu. Sewaktu dlm pjalanan ke KLIA utk flight jam 8.45 pg ni, aku dpt msg drp Da ttg Abah lg. Aku diberitahu yg Abah akan dibawa ke Darul Syifa’ esok utk dptkan rawatan dgn Ustaz Harun Din sendiri buat kali yg kedua. Lebih menambahkan kebimbangan, bila kakak aku kata “kita kena ikhtiar sehabis boleh”.. Hmm..

Mcm nak terbang ke bangi skrg jugak! Itu yg aku rasa waktu baca msg Da.. Tp masih ada bbrp pkara yg merantai aku sblm aku boleh meninggalkan kampus. Apepun, Teh akan turun drp Kuala Kubu Baru utk amik alih tanggungjwb menguruskan Abah ke sana memandangkan keadaan abgngah yg uzur. Dlm keresahan aku yg kejauhan ini, aku hanya mampu mharapkan semoga tuhan mempermudahkan segala urusan keluarga kami terutama dlm hal2 yg berkaitan dgn Abah..

Sesungguhnya hanya Engkaulah Yang Maha Mengetahui…

... & atas keizinan dariNya juga, tepat jam 10 pg, aku dah pun berada dlm bas Adik Beradik yg meluncur deras menuju ke destinasinya: Kajang! Syukur pd tuhan, aku kini dah pun slamat tiba di rumah kakak aku kat Bandar Baru Bangi lebih kurang jam 7.20 malam.. Benarlah, bahawasanya Allah lah Yang Maha Mengetahui setiap yg tersurat & yg tersirat di sebalik setiap sesuatu yg berlaku... :)

0 komen: