Thursday, November 29, 2007

Ceritera..

Selasa, 26 November 2007
Lebih kurang jam 10.30 pagi aku, Abah & abgngah ke Darussyifa' smula. Tp dek dpt no giliran yg hjg2, so puas jugak le menunggu smpi giliran kitorg. Kul 12.30 baru laa kitorg dipanggil ke bilik menunggu. Mula2 Abah kena panggil dulu, baru abgngah. & mcm yg sebelumnya, Ustaz Haron Din merawat x sampai pun 2-3 minit bg sorg pesakit. Aku ingat nak btanye pd Ustaz ttg apa yg menyebabkan penyakit Abah tp dah x sempat sbb Ustaz dh pun mula beri rawatan utk pesakit yg seterusnya.. Huhu.. Sian aku.. :)

Xlama pastu kitorg blk ke umah & mkn tghari. Then, siap2 & dekat2 kul 2.30ptg kitorg btolak pulang ke Temerloh. Tp sblm nak sampai tu mcm2 cite.. Boleh Abah ter'mandi' petrol masa kat stesen minyak gara2 angkat nozzle cepat sgt.. Huhu.. Bau petrol jelah dlm kete masa tu.. Pastu mak plak pening kepala + naik rimas melayan kerenah anak2 sedara aku. Dgn Lala nye yg nak itu ini, pastu dgn Nadirahnye yg x duk diam.. Aku plak xleh nak tlg sbb aku tgh drive ms tu.. Boleh pulak si Nadirah tu tarik2 tudung aku.. Sibbaik x hlg control tgh2 driving tu hehe Last2 sblm smpi kat tol Gombak, tiba2 je suasana jd senyap sunyi.. Upenye sume dah tetido, kepenatan agaknye hehehe :D

Bila dh smpi umah & dh turunkan brg2, terus je aku landing kat depan.. Aduuhhh nikmatnye!! \(^-^)/ Best betul dpt baring lepas 3 jam driving x benti2.. Itupun kejap je sbb kena standby utk kuar smule pas maghrib. Sbb x larat nak masak & prepare utk mkn malam, g laa beli sate & nasi ayam kat Benteng.. Yum yum! :D & mlm tu mcm kenduri jadinye bile Along & anak2 dia dtg join skali mkn kat umah hehe

Dek keletihan & x cukup tido dr semalamnya, kul 10 lg aku dah masuk tido.. Huhu ;P

Rabu, 27 November 2007
Pagi2 lg Lala yg tido dgn aku dh bangun. Kononnye nak 'bye2 kat maklang' sbb mlm sblmnye aku gtau yg aku nk blk smule ke 'school' (UMT) hehe Tp pas aku siap2 srpn, aku tgk die dh tetido smule kat ruang tamu. Nak kejutkan, mak aku x kasik.. Sian anak sedara aku tu.. :)

Tepat jam 9 pg, aku dh pun ada dlm bas utk pulang smule ke KT.. :D Hee 3 arini aku mbesar dlm bas & kat highway jek hahaha ;P

* * *
Mesti ramai yg heran nape aku blk kejap sgt kan? :) Bg aku, apa yg aku boleh lakukan & sumbangkan sepanjang hayat kedua2 mak & abah adalah lebih penting drp semua perkara.. Aku x mampu lg nak beri wang ringgit pd diorg sbb aku lom keje lg.. Itupun aku cuba seboleh mungkin utk xmintak ape2 & gunakan elaun yg aku dpt sebaik mungkin. Ape yg aku dpt berikan hanyalah secebis phormatan, sanjungan & sedikit tenaga yg pun aku kira masih belum mampu utk mbalas jasa mak & abah mbesarkan aku dari sebesar 2 jari..

Biarlah aku kena demerit sbb x isi borang cuti, biarlah aku kena marah sbb balik sesuka hati dek supervisor2 aku, asalkan aku dpt berbakti pd mak & abah yg merupakan keutamaan pertama aku smpai bila2 skalipun.. Lgpun, apalah gunanya aku ada master atau PhD kalau aku x sempat lgsg berbuat jasa selagi kedua2 org tuaku masih ada.. Kata org, nak berjasa biarlah sewaktu mereka masih hidup. Dah xde nnt, hanya doa je yg dpt dikirimkan.. Bg aku biarlah aku susah hari ni, asalkan aku x menanggung sesal di kemudian hari..

Ilal liqa'.. :)

0 komen: