Wednesday, December 12, 2007

Aduhhh!!

Memalukan!

Itulah perkataan plg tepat utk apa yg telah berlaku smalam.. 3 tahun aku bljr kimia & dah pun bjaya mgenggam segulung ijazah, tp aku still boleh confius antara Cu dgn Co!!!! Ashamed on you, Ija!! Arrghh...

Kisahnye smalam, kitorg sume ade meeting/discussion dgn En Zul.. Lepas kasik data pd dia, En Zul suh aku proceed dgn application. So, die decide supaya application membrane aku nnt adalah heavy metal removal which is copper (kuprum).. Then aku dgn sopannye btanye pd En Zul adakah copper yg die maksudkan tu Cu atau Co sbb aku takut confius. Dia pun gtau laa Cu tanpa perasan soalan tu sebenarnye x patut ditanye oleh seorang bekas pelajar jurusan kimia yg sepatutnya HAFAL JADUAL BERKALA UNSUR!!!

Bila aku cari material utk preparation sblm start labwork smalam laa aku prasan betapa xpatutnye aku confius antara Cu (copper/kuprum) dgn Co (cobalt/kobalt)!!! Arrghhh rasa mcm nak menyorok dlm gua klu ade sape2 prasan kekeliruan aku tu yg sememangnye x patut berlaku.. Aduhhh!! Malunye!!!

Apepun, janji En Zul nak kasik copper pd aku arini x tertunai sbb smpi ke ptg dia x dtg2.. Ada aral agaknya.. Mintak2 le En Zul x prasan kelemahan aku smalam.. Huh! One thing for sure, aku takkan lupe lg beza antara kedua2nya lepas ni.. Hish!

* * *

Perkhabaran terbaru dr Bangi yg aku terima smalam, abah dah warded smule ke HUKM Isnin lepas for further check up. Lepas xray paru2 abah, doktor2 mdapati yg paru2 abah masih berair & btambah drp hari yg doktor proceed dgn plueroscopy tempoh hari. It turns to be result drp plueroscopy aritu mdapati growing cells tu bukanlah tumor, pun bukan kanser. Malah x mbahaya pun. So semuanya kembali pd kebuntuan smula bila doktor2 sendiri masih xdpt tau apa sbnrnya punca yg myebabkan paru2 abah berair.. Hmmm.. Lebih mengelirukan keadaan, doktor tiba2 kata yg paru2 abah kena pneumonia sdgkan kemungkinan tu dah di'eliminate' awal2 lg sbb simptom2 yg x selari dgn penyakit pneumonia. Huh!

Walaupun aku rasa sgt2 lega bila dpt tau yg sel2 tu bukanlah tumor, kanser atau sbrg benda yg memudaratkan, tp aku still xboleh betul2 lega bila memikirkan yg punca penyakit abah still unknown. Stakat ni doktor hanya sarankan 1 rawatan je utk paru2 berair abah, bila paru2 abah dah penuh air & abah susah nak bernafas abah boleh pergi ke mana2 hospital utk tapping.. Kesian abah.. Xdpt aku bygkan paru2 abah dicucuk, ditebuk atau dilubangkan setiap kali air drp paru2 abah nak dikeluarkan... :(

Semoga tuhan meringankan beban penderitaan & kesakitan abah... Amin

0 komen: