Wednesday, September 3, 2008

Makwe Koi... :D

Notes: Baca dgn slang temeloh yak.. :D

Aghi ni dah pun masuk aghi yg ketige kite seme pose. Minggu ni koi dah menyebokkan diri koi kat lab. Banyok kije weiihh.. Kije, kije gok tp hiburan tetap kene ande. Haa kala nak tau, mase koi balek cuti kek kampung aghi tu, koi dapat mp3 lagu2 loghat temeloh hehehe Mase mule2 koi dengo lagu2 tu, baler ngekek koi gelok dgn adek koi :D xpe, meh koi kongsi lagu loghat temeloh ni dgn aokme yak..?

Ni lagu feveret koi hehe ;)


Makwe Koi

Nine, Makwe Koi (Nina, Awek Saya)

Alkisoh bemula ceghite
Seingat kawan peghentan deghejoh lime
Ati koi berkenan dekat anok daghe
Wei anok tok lebei namenye Nine

Makwe koi

Pukui satu abih sekoloh
Tok lengoh-lengoh teghuih balek ghumoh
Teghuih pegi mandi lepaih ter kene ngaji
Sura nempuh rumohnye buoh hati

Makwe koi

Nine Nine Nine
Nine Nine Nine
Nine Nine ni makwe koi

Suke sangat kome beloh petang
Main konda kondi ande yg main tayang
Keknye kawan kecor main pondok pondok
Nine jadi emok koi jadi bapok

Makwe koi

Jenuh bertughut baghu nok balek
Buat tok cakne sebak tengoh ghalik
Bedeghui ke sungei teghejun ghamei ghamei
Nine pulok cuok mandi becedok

Makwe koi

Memang banyok kenangan manih

Ceghita hei kampung tak mboh habih
Bekubang dalam paye kendughi kendaghe
Koner je koi pegi Nine sokmo ande

Makwe koi

Ndok tak ndok bepisoh jugek
Koi caghi ilmu nun di bando sane
Kala luluih tinggi masuk universiti
Ceghohlah mase depan Nine suke ati

Nine Nine Nine
Nine Nine Nine
Nine Nine ni makwe koi

Nine di kampung blajo bagei gaya
Temasuk memasok menjait megheka
Bekei mase depan kala jodoh ande
Mintok mintoknye dan koi pinang Nine

Makwe koi

Sengkat ini dulu ceghite
Seingat kawan peghentan deghejoh lime
Ati koi berkenan dekat anok dare
Wei anok tok lebei namenye Nine

Makwe koi

Nine Nine Nine
Nine Nine Nine
Nine Nine ni makwe koi


Haa.. guane? Beh lagu loghat temeloh? Hehehe koi sempat tulih lirik utk lagu Makwe Koi je. Ande se lagi lagu temeloh - Meling Meling. Haktu koi post lain kali yak? :D Kala ghase2 nok blajo lagi pasei loghat temeloh ni, ghajin-ghajinkan laa dighi bace entry ni -> Selamat Pengantin Baru. Jumpe lagi di lain mase!!! ;)
.

8 komen:

Penanam Sayur said...

So ape ending citer dia? jadi kawin ke tak? isk gantung2!!!

- just me - said...

Hahaha... idok le koi caghe ape kesudahannye :D lgpun bukan koi yg nulih lagu ter.. ;P

tintaHati said...

Wah siap kasi lirik. Lepas ni blh aku nyanyi....hahaha...

- just me - said...

Nyanyi laa pueh2 tinta oii.. :D

KELANA said...

huk aloh..payoh gak aku carik lagu nie.. camno nak download nie?

- just me - said...

hehe.. kelana, warge temeloh ke? ce kasik email aok, nanti koi pos :D

Shahril said...

Po paler..koi baru dengor lagu nie dr kakok ipor koi..puaeh mengcaghi, jumpe gek.. teringat koi maser kat sekoloh Sanggang dulu..mmg ada sorang budok pempuan name Nina, comey matt..anok cikgu vokasional… Nie la warisan temerloh yang ramei org tak tau..tq bro..

- just me - said...

Huihh memang ande sungguh ke?? Papaleih.. Canggih amat la gitu nye :D Ntoh2 lagu ni memang ceghite pasai budok tu kot? Tp memang betui tu Shahril, skrg ghamei oghang tak tau pasei warisan temeloh ni. Mujor ande lagu2 gini yak? Hehe bangge koi jd warge temeloh ;D