Monday, May 3, 2010

Masanya Telah Tiba...

Kebelakangan ni aku rasa kebanyakan idea aku utk berblog hadir saat2 aku sedang memandu kereta. Masa tu punyalah banyak isu nak tulis. Dah siap dgn ayat2 lengkapnya skali! Bukan draf2 je.. Tp sayangnya, bila pemanduan dah pun sampai ke destinasi, hasrat nak menulis & mencoretkannya ke Belantara Jiwa tinggal laa hasrat semata huhu..

Anyway weekend baru ni aku & mak ayah aku ke Batang Kali. Abg aku pindah umah, kira naik umah baru dia laa.. Dulu dia menyewa. Alhamdulillah, kali ni dah merasa duk umah sendiri. Bertolak pagi Sabtu seawal 8.30 pg, sampai2 tu sedang elok lori pun baru smpai sama. Punggah2 barang skit, then ke umah baru abg aku yg dlm 15-20 minit (area Rasa) & turunkan pulak barang2.

Aku takde laa membantu sgt pun. Stakat mengelap2 lantai jelah. Lepas tido semalaman yg agak nyenyak [padahal biasanya kalau umah baru atau tempat tak biasa aku susah nak tido], lepas makan ptg Ahad tu jugak kami bertiga pulang ke Temerloh. Haa masa aku duk drive pergi-balik tulah yg byk sgt laa idea nak tulis entry.. [kononnye... huhu]

Yg sebenar2nya, aku just nak cite satu perkara je. Petang tadi aku dapat satu panggilan telefon yg aku mmg dah sgt2 lama tunggu daripada bulan Februari lagi. Yup, aku dapat pengesahan drp Graduate School yg tarikh viva aku adalah 11hb Mei jam 10pg!! Huuu.. lagi seminggu ko! Lepas je dpt call tu, excited tu mmg laa excited sbb mengenangkan pjalanan aku dah pun hampir sampai ke penamatnya.. Tapi...

Bila mengenangkan aku kena hadap smula thesis aku yg dah 2 bulan lebih tak berusik, nak kena baca, paham & hayati semula [maklum aje bila lama tak sentuh maka otak pun berkarat2], ok ke tak slide yg aku nak prepare nanti, apa yg aku nak cite, apa yg aku nak highlight dlm slide, boleh ke aku present dgn baik, boleh ke tak aku jawab soalan2 external examiner aku tu nanti, bila nak pulang ke KT, sempat ke aku nak kejar utk konvo bulan 7 nanti...

Huaaa.. Seribu satu macam persoalan datang menyerbu ke minda buat aku jadi sesak nafas.. Terjerut je tangkai hati.. Maka segala macam simptom2 resah, gelisah, gusar, gementar, pening, tak senang duduk, duk fikir macam2 jangkaan, semuaaaaaaaaaa ada!! Huuu rasa macam nak nangis pun dah ada nih hehe

In fact, betul laa kot instinct aku lately.. Dah 3 4 hari aku duk teringat pasal viva aku ni. Aku dah siap niat nak call supervisor aku dah hari Ahad baru2 ni tp sbb smpai Temerloh dah lewat petang, aku pun terus tak jadi nak call. Skali hari ni dah dapat panggilan yg menjawab persoalan aku tu huhu..

Ok, skrg selain drp perasaan takut dgn berbagai2 kemungkinan, aku jugak rasa yg aku sangaaaaaaaaaaat M.A.L.A.S! Jadinya dugaan terbesar aku skrg ni adalah diri aku sendiri. Harap2 aku dapat melenturkan kemalasan aku ni secepat mungkin sbb the clock is ticking.. & it's ticking very fast now!


4 komen:

uglybeautyme said...

hehe
good luck kak ieja!
insyaALLAH...sume OK je.
do your best.
da hampir THE END~
let it be SWEET even at first taste SOOOOUUURRRRR:D:D:D:D

- just me - said...

thanks ruby! mudah2annya mcm tulah.. semoga Allah memudahkan segala urusan, insyaAllah... :)

iDAN said...

Mei bulan cemas & penuh cabaran nampaknya tak ada ralatnya...

Agar Jun nanti akan nampak sinar yang dicari!...

rajin-rajin minta kerja tak kira di mana!.

- just me - said...

mudah2an.. thank abg iDAN! :D