Thursday, May 27, 2010

Mungkinkah Kembali...?

Sekejap lagi jika tiada aral, aku akan berangkat pulang ke kampung. Tiba2 rasa sedih laa pulak huhu Rupa2nya dlm diam tak diam dah 8 tahun aku jadi penghuni di bumi darul iman ni. Jauh aku berjalan di sini rupanya...

Asalnya aku belum bercadang nak blk phg. Yelah, aku baru hantar correction tesis. Baru ingat nak amik2 nafas dulu, round2 & jalan2 kat KT sebelum balik. Tp terpaksa jugak laa blk kg.

Tak tau nak tulis apa sgt sebenarnya ni.. Apapun nak mintak maaf banyak2 kalau kebelakangan ni jrg2 menjengah ke blog teman2. Waktu sgt menjerut kelapangan aku. Kalau ada pun sekadar singgah tanpa meninggalkan jejak. Harap2 tiada yg berkecil hati.

Hmm aku dah ada rasa cam nak nangis ni. So sebelum airmataku jatuh berderai2, aku mohon permisi. 8 tahun menyulam suka duka, tawa & air mata di bumi darul iman ini telah meninggalkan kesan tersendiri dlm hidupku. Akan ku bawa kenangan & memori sepanjang aku di sini sepanjang hayat...

So kenangan & memori, selamat tinggal.....

4 komen:

mahira oya said...

akk byk bersabar k..jgn nangis2 sgt tau..

- just me - said...

thanks oya.. skrg dah ok skit.. biasa laa nak farewell2 nih, syahdu :)

iDAN said...

Rasanya bukan sekali dua abg di KT itu; apalah kalau bukan candat sotong & memancing.

Hanya sempat bersantai di Masjid Kristal & sekitar bandarnya. Masih banyak tempat di sekitar KT tak sempat dijejaki seperti muziumnya. Rasanya KT itu bandar yang tenang; apatah lagi di tepian laut.

Perjalanan Jenaris ke sana amat penat!. Itu masalahnya.

- just me - said...

abg iDAN,

Bbandar KT ni bagi saya dah mcm kg halaman juga. Setiap ceruk dah pergi. Stakat Pasar Payang, Masjid Kristal, Masjid Terapung, pantai Batu Buruk, semuanya dah nampak biasa di mata saya.

Bandar KT skrg dah makin sesak. Terutamanya waktu org nak pergi pejabat & habis office hour. Lebih kurang sama je jammed nye mcm di KL.

Skrg kan mcm2 pengangkutan awam. Bas pun dah selesa, naik flight pun ada 2-3 pilihan dgn harga yg munasabah. Pilih aje :)