Sunday, July 22, 2007

Love Is.. Cinta...

Sana sini org x abih2 bcakap ttg cinta. Cinta ni apa sebenarnya? Cinta ni ada kt mana? Kenapa perlu cinta? Camna nk bcinta? Ahh ada 1001 lg psoalan ttg cinta yg xkan habis diperkatakan mereka sampai bila2! Kdg2 seronok juga, tp kdg2 bosan! Kenapa hidup ini perlu ada pengaruh cinta? Tp mcm mana pulak dgn kasih & sayang? Nak letak kat mana klu dah ada cinta? Atau boleh ada ketiga2nya? Arrgghhh... Ada apa dgn cinta??!!!

- Jika ditanya tentang cinta - Macam macamlah jawapannya - Ada cinta yang bawa ceria - Ada cinta yang sanggup merana - Sanggup berkorban apa saja - Hilang kawan hilang keluarga - Lebih baik cinta pada Yang Esa - Hidup ini penuh pancaroba - Kiri kanan masalah saja - Janganlah derita kerna cinta - Kerana cinta bahagia - Kalau benar cinta itu buta - Siapakah jadi mangsanya - Kalau cinta itu cinta setia - Nangis ketawa sama hahaha - Kalau kita boleh beli cinta - Berapa pula harganya - Alangkah indah kita dicinta - Kerna hidup kita lebih bahagia -


“Cinta itu.. byk pengertian.. tapi bagiku, cinta adalah teman sejati. Orang yg mencintaimu meskipun telah mengenalimu dgn sebenar-benar iaitu baik dan burukmu.

Setiap yg kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dlm sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran, hidup sentiasa menjadi mainan org.

Oleh itu jgn tertarik pd seseorang kerana parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jgn pula tertarik pd kekayaannya kerana kekayaan bisa memusnahkan. Tertariklah pd seseorang yg dpt membuatkanmu tersenyum, kerna hanya senyuman yg dapat membuatkan hari-hari yg gelap menjadi cerah kembali.

Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan, seperti durian berduri kerana sedap isinya, kulit manggis yg pahit kerana manis di dalamnya dan bunga mawar berduri kerana harum baunya..

Jika seseorang hadir dalam hidupmu dan menjadi sebahagian daripadamu, namun atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jgn terlalu sedih. Terimalah kenyataan itu kerana sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakanmu. Sebaliknya apabila ada yg datang, jgn biarkan ia berlalu pergi dan jika esok kalau ia masih bertandang, jgn harap ia akan datang kembali..”


2 komen:

penanam sayur said...

suara hero ngan heroen love is cinta nyanyi LIVE tak best...nsb baik heroen dia lawa, hero? bleh jalan! hahaha

- just me - said...

haha ko tgk derg nyanyi masa APM tu ek? aku xtgk tp tau laa cite yg derg nyanyi sumbang mambang malam tuh.. hee best lg student AF yg nyanyi :D

ala.. mmg laa ko kate heroin je yg lawa & hero bleh blah, tp aku rase ramai je girls kt luar sana fanatik gile kat hero & meluat tgk heroin hehe aku xtermasuk sbb aku dah ade yg suka.. ;) syyyhhhh...