Sunday, July 22, 2007

Spotcheck!!!


Opocot!!

Dgn x disangka-sangka....
Tiba2 je En Zul ada kat blkg aku!! Huhhh!!
Sibbaik aku xde diabetes atau insomnia hehe..
Kelam kabut aku cover line sbb mase tuh
aku tgh ralit baca entry tbaru Yo..

[Hishhh... Cover, Ija!! Cover!!!!!]

Aku dgn setenang & seslambe mungkin pun
bertegur sapa laa dgn En Zul
Tp tanye kabo pun tgagap2 aku dibuatnye ekekeke..
Lawak gile.. :D
Then En Zul pun memulakan langkah silatnya
dgn mhantar jurus yg pertama..
"So Khadijah, mcm mana progress?"
[Uhuk!!]
"Hmm.. Ok, En Zul. Aritu....."
dan aku pun goreng laa cukup2 pape yg patut hehe

Aku lebih bnasib baik sbb smpi awal..
Klu nk bandingkan dgn Bryant
yg masih nyenyak tido dbungkus slimut
[mcm aku tau sgt je die tido bselimut hehehe :P]
Bila En Zul tanye mana yg lain2, xsempat aku cover line pun lg..
Dia dh tlebih dulu mhantar panggilan telepati
utk mengejutkan Bryant dr tido.. Sian dia..
Huhu.. Sorry guys.. Xdapek den nak cover line..
Tkejut td x abih laie.. Hehe

Jam dah kul 11.10 pg..
Aku yg awal2nye nak wat permeation test
Tpaksa menangguhkan hasrat murni lg suci itu seketika
Lalu mberikan sepenuh perhatian & konsentrasi
utk sedaya upaya meng'impress'kan En Zul
dgn pkembangan terkini research aku
[yg kuncup benornye sbb pkembangan tbantut!]
se'marvelous' mungkin walaupun data yg aku ada
xde laa marvelous mana pun hahahahahah

Hakikatnya mmg dah agak bkurun lamanya
Aku x bertandang sembah mengadap dia hehe
Sbb tu laa dia tercari2 sgt dgn anak buahnye yg sorg nih
Yg slalu sgt amalkan ilmu ghaib... hehehe
Bila signal telepati dilancarkan, terbongkar juga lokasi aku
Yg mmg tgh syok bsenang lenang kat kg
duk tgk Astro - Macam2 Ada..! :D

Selepas menerima hantaran demi hantaran
Pelbagai jurus yg entah sejak bile En Zul sediakan utk aku..
& selepas tangkisan demi tangkisan yg aku elak dgn jayanya
maka berakhirlah sesi latihan & dugaan utk arini hehehe
Berpeluh jugak le aku dibuatnya.. Mujur xketara..
Mane leh tunjuk kelemahan pd tuk guru, beb! ;D

Yg menariknya, ada 1 pesanan En Zul yg aku kira
berkhasiat tinggi utk dikongsi bersama.. Dia kata,
"..yg paling penting bukanlah hasil yg akan
kita dapat di penghujung perjalanan kita nanti,
tetapi adalah apa yg kita dapat sepanjang kita
menempuhi perjalanan itu. Ilmu, pengetahuan
& pengalaman yg diperoleh sepanjang perjalanan itulah
yg akan mendewasakan & mematangkan diri kita.."

Bila dipulas2 kata2 tu, aku mengerti..
Malah mengingatkan pula aku pd kata2
Sheikh Siti Jenar yg kurang lebihnya berlagu,
"Sesungguhnya pengalaman dalam hidup
mengajar manusia menjadi lebih bijaksana..."

:)
Wallahua'lam.

0 komen: