Tuesday, April 8, 2008

Mission Accomplished!!!

Syukur pada tuhan.. Sampai jugak hasrat aku utk ke pesta buku (KLIBF) kat PWTC yg dah 3 tahun aku x gi.. :) Aku ke KLIBF pd hari pertama perasmiannya, 4hb April yg jatuh pd hari Jumaat. Cheee.. Semangat tuh!! Hehehe.. Pdhal tu je masa yg aku ada utk gi sbb hari Ahad (6hb) tu aku dh kena pulang ke KT. Sbb dah lame sgt x gi, rasa cam excited gile masa kat dlm tu. Siap xtau nak beli buku yg mana satu lagik! Huhu.. Aku dah le sampai awal, dlm kul 10.20 pg camtu. Hee.. Seronok2!! \(^-^)/

Tgh aku duk survey2 & melilau2 kat celah2 booth tu, tiba2 aku terdengar satu announcement. Oh dear! Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha (DSM), Angkasawan Negara Malaysia yg pertama akan berada di booth MPH dr jam 11-12 utk sesi tandatangan & skaligus mpromosikan buku terbarunya yg btajuk 'Reaching for the Stars.' Buku ni bukanlah mceritakan ttg pengalaman DSM masa kat ISS aritu, tp lebih pd memoir buat arwah abgnya (Ajil) yg koma & kemudiannya meninggal dunia selepas terlanggar tiang di sebuah restoran di Kuala Lumpur. Reaching for the Stars, a true story about glory & tragedy...

So dah alang2 aku ada kat situ, aku pun x lepaskan peluang utk beli buku & dptkan tandatangan DSM pd buku & poster yg diberikan percuma. Yg plg best, aku adalah antara org yg terawal dpt tandatangan & jugak bgambar dgn DSM hehehe Best2!! Org2 tua kata rezeki terpijak.. ;)

Then, aku smbg smula pninjauan aku yg terbantut seketika td & beli bbrp buah novel & majalah. Supposed aku ada byk lg masa utk diluangkan kat booth2 KLIBF tu, tp sayangnya I had been distracted by something & subsequently went through a tragedy. A bad one. Really bad mistakes. & I had my lesson. Learned from the hard/harsh way...

Aku terkedu seketika. Pun mengambil bbrp minit utk kembali pulih & btenang. Kesudahannya aku cuma pasrah & berserah pd Yang Esa..

Well, it seems like that day turned into the opposite from the happy & cherish beginning hehe Tp insiden yg telah aku lalui & alami ketika itu takkan melemahkan semangat aku utk terus berdiri & mharung segala ujian & badai yg bakal melanda. Ya, aku xkan sekali2 bputus asa!!

Oh ye.. Ptg tu jugak aku pulang ke Temerloh. Kepenatan. Keesokkannya pulak aku demam hehe siap selsema & batuk2 manje lagik huhu.. Hari Ahadnye tu, aku dah pun berada dlm bas utk pulang smula ke bumi darul iman... & here I am now.. :)

Apepun, sesampainya aku kat sini mcm2 lg kisah & insiden yg berlaku. But then I have to 'pen off' here. To be continued... Hehehehe ;) Tungguuuuuuuuuuu....!!!

2 komen:

Anonymous said...

salam

>> besh nye dia dpt pegi BF tu... apa yg terjadi pd awak?

- just me - said...

Salam manje.. :)

Hmm apa yg dah terjadi tu maaflah saya x dpt nak kongsikan sama2 kat sini. P&C.. ;)