Monday, May 26, 2008

Bermula Kembali...

Hari ni aku mengadap supervisor aku. Mula2 aku gtau yg chemicals yg kitorg dah decide utk analisis divalent salts dulu x available. Then aku suggest chemicals yg sedia ada dlm lab jabatan. Asalnye aku kena test dgn Na2SO4 & MgCl2 je tp lepas discuss td, aku kena test dgn Na2SO4 @ Na2CO3, NaOH, MgCl2, MgSO4 @ MgCO3, & MgOH2. Tp Mg tu boleh diganti dgn Ca. Hmm.. nak kena calculate jdkan 300 ppm tu yg aku maleh nye.. Huhu..

Then aku suarakan pd supervisor aku ttg cdgn utk convert master aku ni pd PhD. Supervisor aku xde masalah. Siap dah suggest utk entended scopes aku pun hehe :D Then dia suh aku siapkan artikel cepat2 utk hantar publish kat mana2 jurnal & prepare slide presentation ttg current research including the suggested extended scopes.

Hmm.. Byk keje ni :) ...
Ija, gambate!
.
Caiyyookk2!! Fighting!!! q(^-^)p

2 komen:

Anonymous said...

Ameen...berjaya juga meng'convert'kan....pas ni dpt title DR terus....insyaAllah....

aku? huhuhu....rasa tak berdaya dah....mana kan ngan mak yang dah start 'tanya2' balik....aku doakan ko berjaya hendaknya....dan aku berharap 1 day nnt aku pon dpt continue phD aku lak mcm ko ;)

So selamat bekerja keras!

- just me - said...

Eh cup cup cup...!!
Lom bjaya lg.. Baru dpt psetujuan Dr. Dgn PPS lom settle lg. Byk lg mende nak kena settle nih.. Aku dah konfius dah.. Mane nak buat dulu nih.. Hehehe Xpe, satu2 kan? ;)

Amin.. Maceh doakan aku :) & aku tau, ko pun akan dpt jugak title Dr tu nnt.. ;)

Hee.. cara ko ckp tu mcm laa aku dh dpt phd ;P