Tuesday, May 20, 2008

A New Phase & Era...

Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku;
tidak ada Tuhan selain Engkau,
Engkau yang menciptakan dan aku abdiMu,
dan aku berada dalam perjanjian denganMu, ikrar kepadaMu,
(yang akan ku laksanakan dengan) segala kemampuanku;
dan aku berlindung padaMu,
dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan;
dan aku mengakui (dengan sebenar-benarnya) nikmatMu kepadaku;
dan aku mengakui dosa-dosaku, maka ampunilah aku,
kerana tidak ada yang boleh mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau.

Alhamdulillah.. Ku panjatkan segala puji2an & jutaan kesyukuran pd tuhan di atas rahmat & limpahan kasih sayang dariNya sejak aku bernyawa di dalam rahim ibuku hinggalah ke saat aku menginjak ke usiaku yg ke 25 tahun hari ini..

Di sebalik kesyukuran terhadap meningkatnya usiaku ini, aku termangu. Apakah selama 25 tahun ini aku telah menggunakan kesempatan & nafas yg diberikan olehNya dgn sebaik mungkin serta memenuhi tuntutan atau tanggungjawabku kepadaNya..

Dalam keharuan & rasa sebak ini, aku dibaluti keinsafan dlm renungan sepanjang 25 tahun hayatku di dunia ini.. Semoga aku dpt menggalas setiap ujian & dugaan dariNya...

Notes: Ucapan kasihku buat semua teman2 yg mengirimkan ingatan lewat medium apa sekalipun. Ingatan kalian adalah anugerah terindah yg lebih bernilai drp banjaran emas permata buat diriku.. :)

0 komen: