Sunday, November 30, 2008

Tengkujuh...

Aku dah pun selamat pulang ke KT semalam. Disambut dgn derai hujan tanpa henti sejak dari Kemaman. Semakin lebat tatkala mhampiri daerah Marang. Rata2 tempat ditakungi air. Suasana keliling redup & mendung. Jam 12 tgh hari seolah2 sudah menginjak senja. Suram & dingin. Petanda musim tengkujuh mula mengambil alih.

Hari ini tanpa lengah aku ke kampus. Melunasi perkara2 yg perlu aku laksanakan. Tak terkecuali perkara wajib, menyusuri alam maya ini. Mengemaskini berita juga cerita2 terbaru teman2 lewat tulisan di blog masing2. Terkejut mendapat perkhabaran sedih daripada Syaza. Salam takziah dariku atas pemergian arwah nendamu. Moga dicucuri rahmat dariNya, Al-Fatihah.

Hampir ke tgh hari, pergi berjumpa dgn supervisor aku. Berbincang beberapa perkara berkenaan perjalanan research aku. Telah diperkenankan utk menyambung labwork bermula esok, juga dikehendaki menyediakan laporan & slide presentation perkembangan projek aku utk presentation pd 24hb ni. Mujurnya chapter 2 & 3 dah siap. Kini dlm proses menyiapkan chapter 4 & seterusnya chapter 5. Semoga labwork yg akan aku buat sepanjang 2 minggu ini tak menimbulkan apa2 masalah, amin.

Sempat juga bertukar2 cerita dgn junior2. Rupa2nya freezer di lab rosak lg menyebabkan suhu freezer mencecah 44 darjah Celcius. Memusnahkan kesemua sampel & bahan kimia yg sepatutnya berada pd suhu 2-8 darjah C. Seorang student fyp hampir2 berputus asa bila diura2kan tajuknya mungkin akan ditukar gara2 bahan kimia yg telah rosak berikutan insiden itu. Namun, supervisor aku mengambil tindakan pantas utk cepat2 membuat pembelian utk menggantikan bahan2 kimia yg telah rosak, cuma terpaksa menunggu utk 2 ke 3 minggu lagi bg membolehkan labwork diteruskan.

Apapun, sekembalinya dari KL membawa 1001 cerita. Tahniah atas kejayaan adikku menggenggam ijazahnya Sabtu lalu di UiTM Shah Alam, tak dilupakan temanku Eppy :) Nanti tahun depan giliran aku, insyaAllah. Eppy, ko kena datang! Hehe Disusuli pula dgn kunjungan ke Dewan Filharmonik Petronas di KLCC serta ke Istana Budaya, Kuala Lumpur. Cukup rencah dgn peristiwa suka duka serta pahit manis. Cerita lebih terperinci akan menyusul dgn gambar :D

0 komen: