Tuesday, October 4, 2005

Ahlan wa sahlan ya Ramadhan al-Mubarak... :)

Alhamdulillah.. skali lg kita umat Islam menyambut kedatangan bulan yg penuh barakah, Ramadhan al-Mubarak... :) Kejap je setahun berlalu... Skrg Ramadhan menjenguk kita semula... Tp tulah, walaupun setahun tu mcm sekejap, tp mcm2 yg dah jd dlm tempoh setahun ni... Klu dulu aku berpuasa dgn Ain, Una, K Shima & K Farah... Tp kali ni aku berpuasa dgn housemate aku yg baru, Dayah, Oya, Pot, Baha & Yo... Klu dulu aku gi terawih dgn K Farah kat Masjid KUSZA, td aku gi sorg2 je...

Sesmpi je aku kat masjid td, tibe2 aku rase syahdu... Betapa aku merindui saat2 berjemaah mase kat asrama dulu... Saat2 mengalunkan Asma'ul Husna tiap2 kali lps solat bjemaah.. Saat2 baca Yaasin tiap2 mlm jumaat.. Saat2 tazkirah subuh Ustaz Mokhtar.. Saat2 tazkirah Ustaz Nasir... Arrgghhh.... Rindunye aku dgn semua tu...!!!! Ntah kenapa, kedatangan Ramadhan kali ni aku rase lain... Camne ek aku nak ckp... Aku pun xtau camne nk ckp... Rase mcm ade sesuatu yg menusuk ke dlm hati... Rase sebak waktu bjemaah td.. Nak menitis air mata rasanye... Hatiku rase tenang, tenteram di celah2 keheningan & kesyahduan yg melanda perasaan... Xtau.....

Ramadhan kali ni aku rase lebih bererti... Aku rase ape yg aku hilang satu ketika dulu, aku dah temuinya kembali... :) Syukur alhamdulillah... Lega, lapang rasanya hati bila aku dah jumpa ape yg aku dah hilang dulu... Skrg barulah aku faham ape yg org maksudkan dgn kemanisan iman.... Pun Ramadhan kali ni lebih bererti.. Sbb kini aku tak sendiri lg... Klu dulu jauh, skrg dah dekat... :)

Apepun, satu je yg aku hrpkan sekarang... Semoga apa yg aku alami hari2 kebelakangan ni & jugak perasaan aku ni, akan bkembang & kekal selagi hayat dikandung badan... Ameen ya rob...

0 komen: