Monday, October 3, 2005

Nothing interesting...

Hmm ape ye yg aku wat arini..??? :D Haaa.. arini aku bgn lewat gile.. Dah tgh hari baru aku bangun.. Tupun pas diganggu dgn beberapa call & msg hahaha... Ngantuk aa, pas subuh baru aku tido... Pastu terus siap2 & gi kampus.. Ingat nak jumpe Dr., skali die xde... Kecewa rasenye... Hmm arini aku cuti lg.. Konon2 nk study laa... Sblm kuar umah, poyo2 jek tunggu dpn tv nak dgr pengumuman puasa hahha.. Semangat nk gi terawih nih..!! :D Tp bile dah masuk isyak still xde pengumuman puasa, so aku dah dpt agak.. Kompem laa tuh puasa start ari rabu.... :D

Aku pun siap2, then gi library.. Masuk kt post graduate lounge & btapa laa aku kt dlm tuh sorg2... Aku rase budak2 kat luar tuh mesti jeles tgk aku study kat dlm nih.. Yelah, dlm nih ade 3 set sofa, lengkap dgn kusyen2nye yg empuk2 belake hehehe... Nak tido kat atas sofa nipun xde masalah.. Kompem nyenyak!!! :D Tgh2 duk khusyuk study tuh, tdengar le guruh berdentam dentum kat luar.. Aku pun dek jelah.. Mane laa aku tau, dlm kul 10 mlm tuh hujan turun lebat gile..!! Mencurah2 wa cakap lu!!! Dah le dlm library tu aircond nye sejuk ya amat... Bertambah2 beku le aku duk kat dlm tuh.. Mujur dah standby siap2 dgn sweater & stokin.. Slamaaaaaattt :D

Kul 1130 cmtu aku blah.. Slambe jek aku redah hujan yg tgh lebat gile tuh.. Hahaha.. Tp xde laa basah sgt sbb aku parking pun xde laa jauh mane.. So, terus gi cc.. Yelah nk blk umah nnt kena turun bukak gate dulu, basah lg.. So baik le aku gih check2 mail ke, update blog aku ni ke... Hehehe... Ekceli xde pape pun yg menarik blaku arini.. Tp dr pg td aku tunggu phone call drp seseorg, but till now my hp masih senyap & sunyi sesunyi sunyinye........Apepun aku dpt emel yg best td.. Ttg erti kebahagiaan... :)

Kebahagiaan itu letaknya di hati,
Oleh itu, Jika engkau kaya.....
bahagiakanlah hatimu
kerana dengan kekayaanmu itu
terbentang kesempatan untuk
mengeluarkan orang dari kesusahan
Perbuatan mu itu disenangi orang
engkau mendapat pujian di segenap penjuru dunia
Engkau menjadi mulia, tegakmu teguh
Di hadapanmu terbentang permaidani kepujian
sebab kau beroleh kebebasan dan kepujian..

Jika engkau masih miskin....
bahagiakanlah hatimu
kerana tidak ada orang yang hasad
dan dengki kepadamu...
Kerana kemiskinan juga adalah nikmat
kerana dengannya juga tidak ada jalan
bagi orang lain untuk berkecil hati
dan tidak ada pula pintu kebencian
asalkan pandai menjaga kemiskinan itu
jangan sampai kefakiran..

Jika engkau masih muda....
bahagiakanlah hatimu
kerana dengan kemudaanmu itu
harapan dan peluangmu masih banyak menanti....
pergunakankan keremajaan itu untuk mencari ilmu
bagi bekalan dunia dan akhirat....

Jika engkau tua...
bahagiakanlah hatimu
kerana telah diberi kesempatan
untuk mengenal erti dunia
dan memungut pengalaman hidup yang berharga

Bagaimanapun keadaanmu…
bahagiakanlah hatimu
kerana kebahagiaan itu akan terus kita kecapi
sepertimana kita telah menterjemahkan erti kebahagiaan
bahagia akan terus kita rasai,
kerana kebahagiaan itu
hanya ada pada hati yang tenang
dan hati yang sentiasa bersyukur.........

0 komen: