Thursday, December 29, 2005

Derma Darah...

.
Ngeri ooo...!!! Hahaha alkisahnye td aku temankan hosmate aku g derma darah... Beratur step by step ikut prosedurnye punye laa byk.. Tp die baring atas katil tu derma darah x smpi pun 10 minit :D Aku xde ati pun nak derma darah ni.. Yelah, pengalaman ngeri aku 'mderma darah' mase aku warded kat HKL & mase nak confirmkan yg aku ni kena demam denggi tu dah cukup wat aku serik.. Haha.. Bukan takut tau.. Ngeri jek.. Hahaha :P

Lgpun tiap2 kali nak amik darah tuk wat blood test, mesti yg amik darah aku tu kate ssh nak cr urat tu.. Byk kali tepuk2 pun x timbul2 gak.. Urat tu nyuruk bwh tisu adipos agaknye hehehe.. Tp klu senang pun, aku xleh gak nak derma darah td.. Sbbnye smalam aku xcukup tdo (bih krg 4jam je kot) & smalam jugak aku dah telan panadol.. Plak tu aku x bape sihat 2 3 ari ni.. Duk batuk2 je.. Bdn pun suam2 milo :D

Tp mase tgk doktor tu td masukkan jarum kat lengan kwn aku td, otomatik tingat mase aku operation appendix n denggi dulu.. Kisahnye mase nak operation appendix dulu, mase kat GH Penang aku dah ade 3 liang kat blkg tpk tgn kanan tuk amik darah wat blood test & 2 liang kat lengan kiri tuk masukkan glucose.. Pastu mase dah transfer kat HKL, 2 liang lg kt blkg tpk tgn kiri tuk blood test & 1 liang lg kat lengan kanan tuk masukkan glucose.. Fuuuhhhhh..... Aku rase mase tu lengan2 aku dah hancur dah hahaha...

Then mase aku kena denggi aritu plak, abg ipar aku try nak amik darah aku dulu kat umah.. Dua2 lengan aku dpt 3 4 liang, tp x dpt gak tarik darah.. Last2 die surrender & gih Hospital Putrajaya... Skali amik kat lgn kiri aku yg dah lebam tu terus dpt.. Tp sakit gile laa lengan aku sbb die ikat ketat nak mampus..!!! :D Yg aku ngeri lg tuh, die suh dtg lg 2 ari tuk wat blood test lg tuk check platlet dlm darah.. Waduh2..

Lps 3 ari baru aku dtg lg.. Kali ni die amik blkg tapak tgn kanan... Adeeeeehhhh sakit gile!!!!!!!!! 2 3 kali gak baru dpt 'tadah' darah aku tu.. Yela, sbb skit nye susah nak amik darah aku, misi tu wat cam nak amik darah baby... Lg la aku ngeri nmpk darah tu menitik2 kuar dr jarum & masuk dlm botol tu.. :D Sungguh aku ngeri... & lepas tu jugak le lengan2 & blkg tpk tgn kanan aku lebam lebih 2 minggu..!!!!

0 komen: