Saturday, September 17, 2005

Ungu Violet: Begitu sempitnya waktu, Begitu besarnya cinta.....

Smlm aku tgk cite (atau lebih tepat vcd) Ungu Violet.. Aduiii.. X sangka aku leh menitiskan air mate bile tgk cite nih.. hehe.. Tp tu bukanlah hal yg luar biase.. Klu aku tgk cite2 yg boleh menyentuh perasaan & emosi, plak tu aku tgk dgn penuh phayatan, mmg basah le pp aku ni.. Ahaks! :D Nape ek aku nangis?? & kat scene mane aku nangis?? Part Kalin (Dian Sastrowardoyo) gi umah Lando (Ricky Hanggono) pas Kalin dah leh tgk smule dgn mata yg didermakan oleh Lando.. Aku rase waktu tu sendiri aku dpt rasekan ape yg Kalin rase & fikir..

Aku seolah2 tbayang2 smula kenangan2 & peristiwa2 manis yg berlaku kat bilik tu, kat atas bumbung bangunan tu, saat2 diorg mule jatuh cinta.. Tp hasrat diorg x kesampaian dek penyakit luekimia Lando tu.. By that time air mate aku gugur utk kali pertama... Bile Kalin gi kat atas bumbung tu, tgk kat papan iklan, duduk kat atas bangku & bsandar pd 'Lando', air mate aku gugur utk kesekian kalinye... Tragisnye kisah ni sbb cinta diorg x kesampaian.. Bukannye sbb salah faham atau x serasi, tp maut yg memisahkan..... Hanya mereka yg pernah mengalami cinta yg x kesampaian je yg mengerti......


Klu sesape nk tgk review ttg cite ni, check these sites out!
-->
http://www.ungu-violet.com/
--> http://dskb.blogdrive.com/



U know what..?? Pas tgk cite ni, aku akan rase syahdu semacam jek bile dgr lagu Menanti Sebuah Jawaban (lagu tema filem ni).. Xtau laa nape.. Maybe sblm ni aku dgr lagu tuh tanpa tgk cite ni kan.. Skang ni bile dgr lagu tu, aku akan mbayangkan scene2 filem tu yg meruntun perasaan... Mungkin laaa... :D

MENANTI SEBUAH JAWABAN - PADI
Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu
Seiring jejak kakiku bergetar
Aku tak terpagut oleh cintamu
Menelusup hariku dengan harapan
Namun kau masih terdiam membisu
Sepenuhnya aku ingin memelukmu
Mendekap penuh harapan tuk mencintaimu
Setulusnya aku akan terus menunggu
Menanti sebuah jawaban tuk memilikimu
Betapa pilunya rindu menusuk jiwaku
Semoga kau tau isi hatiku
Dan seiring waktu yang terus berputar
Aku masih terhanyut dalam mimpiku

Pas tgk cite ni, aku dah tanamkan satu harapan & tekad... Walau sapepun yg akan mendampingi aku nnt, aku akan cube menyatakan perasaan aku padanya supaya die tahu & sedar bahawa aku sgt2 menyayanginye... Biarlah die tahu sebelum terlewat.. sbb kite tak tau sejauh mane usia & perjalanan hidup kite di bumiNya ini........ :)

0 komen: